۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۲۷
کد خبر: 84462114
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ هزار میلیارد ریال در صنعت خراسان رضوی سرمایه گذاری شد

مشهد- ایرنا- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در پنج ماه امسال ۲۱۲ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در استان صادر شد که ۱۵ هزار و ۶۱۱ میلیارد ریال در این حوزه سرمایه گذاری شده است.

جواد خزائی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر سرمایه گذاری ۶۷ درصد، از نظر تعداد پروانه های بهره برداری صادره سه درصد و از نظر اشتغالزایی هشت درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در بین پروانه های بهره برداری صادر شده در این مدت بخش مواد و محصولات شیمیایی از نظر سرمایه گذاری با اختصاص حدود ۲ هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال (۱۶ درصد از کل سرمایه گذاری در استان) و از نظر اشتغال نیز با اشتغال ۸۰۲ نفر (۲۴.۶ درصد اشتغال صنعتی استان) بیشترین سهم را در بین صنایع خراسان رضوی داشته است. 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این استان از نظر تعداد پروانه های بهره‌برداری صنعتی و اشتغالزایی حاصل از آن جایگاه سوم را در کشور دارد. 

وی افزود: در پنج ماه نخست امسال ۹۵۴ فقره جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری ۳۷۶ هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۷ هزار و ۹۸۰ نفر در خراسان رضوی صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر سرمایه گذاری ۲۵۷ درصد افزایش داشته است.

خزائی ادامه داد: بیشترین سهم سرمایه گذاری در جوازهای تاسیس صادر شده استان در این مدت مربوط به بخش ساخت فلزات اساسی بوده که ۱۴۰ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال از کل سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده و بیشترین اشتغال نیز در بخش سایر محصولات کانی غیرفلزی بوده که اشتغال سه هزار و ۷۹۳ نفر را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: جوازهای تاسیس صادر شده در استان طی این مدت، هفت درصد از تعداد جوازهای صادر شده در کشور، هشت درصد سرمایه گذاری و هشت درصد اشتغال این جوازها در کشور را تشکیل می‌دهند.

پنج هزار و ۳۴۹ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۸۴ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۴ هزار و ۴۹۴ نفر در خراسان رضوی پروانه بهره برداری دارند که سهم آنها از تعداد واحدهای دارای پروانه بهره برداری و اشتغال این واحدها در کشور هشت درصد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha