سرمایه‌گذاری صنعتی در خراسان رضوی پنج برابر شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان طی ۶ ماهه نخست امسال حدود ۵۰۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که رشد پنج برابری را نشان می‌دهد.

امیررضا رجبی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۲۶۷ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۱۱۱ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۵ هزار و ۹۸۷ نفر صادر شده است.

وی بیان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در تعداد پروانه بهره برداری ۲۴ درصد، در میزان سرمایه گذاری حدود ۵۰۰ درصد و در اشتغال ۳۰۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی میزان پروانه های بهره برداری صادره در ۶ ماهه مشابه سال گذشته در استان را ۲۱۵ فقره با سرمایه گذاری ۱۸ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای سه هزار و ۹۴۳ نفر ذکر کرد.

وی گفت: پروانه های بهره برداری صادره مربوط به محصولات کانی غیرفلزی، لاستیکی و پلاستیکی، وسایل نقلیه موتوری، منسوجات، ساخت ماشین آلات و تجهیزات بوده است.

رجبی پروانه های شاخص صادره استان خراسان در این مدت را مربوط به شرکت ایران خودروی خراسان، کاشی فیروزه مشهد، نخریسی و نساجی خسروی خراسان، رینگ سازی مشهد و متالوژی پودر مشهد ذکر کرد.

وی بیان کرد: استان خراسان رضوی در ۶ ماهه نخست امسال از نظر تعداد پروانه های بهره برداری پس از استانهای اصفهان و تهران رتبه سوم، از نظر میزان سرمایه گذاری پس از استانهای یزد، اصفهان، کرمانشاه، قزوین، کرمان، البرز و تهران رتبه هشتم و از نظر اشتغال پس از استانهای اصفهان، البرز و تهران رتبه چهارم را بدست آورد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سهم این استان از کشور طی ۶ ماهه نخست امسال در پروانه های بهره برداری صادره ۶ درصد، در سرمایه گذاری ۲ درصد و در اشتغال هشت درصد بوده است.

رجبی گفت: این استان دارای پنج هزار و ۶۰۶ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۵۶۵ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۰۹ هزار و ۹۶۵ نفر است که از نظر تعداد هشت درصد و از نظر اشتغال هشت درصد از کل پروانه های بهره برداری و اشتغالزایی کشور را شامل می شود.

وی بیان داشت: هم اکنون ۴۶۰ فقره طرح صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۳۸۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۲۱ هزار و ۴۵۷ نفر بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha