خوابگاه ۴۰۰ نفره دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سال آینده افتتاح می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه خوابگاه ۴۰۰ نفره این دانشگاه گفت: این پروژه سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمدرضا غلامی در نشست خبری امروز (۱۰مهر ماه) با اشاره به رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کشور در حوزه پایش عملیاتی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تقریبا تمام اهداف و سیاست هایی که از سوی وزارت خانه محول شده است را انجام داده است.

وی با اشاره به گسترگی کار مربوط به این معاونت افزود: ۱۸ هزار کارمند، ۵۵۰ عضو هیات علمی و ۶ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که تامین نیازهای فرهنگی آنها بر عهده این معاونت است.

دکتر غلامی گفت: اکثر دانشجویان این دانشگاه جذب وزارت بهداشت می‌شوند و دانشجویان امروز همکاران آینده ما هستند و انجام وظیفه ما باید طوری باشد که بتوان روی فارغ التصیلان دانشگاه حساب باز کرد.

خوابگاه ۴۰۰ نفره دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سال آینده افتتاح می‌شود

وی با اشاره به اسکان ۱۷۵۲ دانشجو در خابگاه های این دانشگاه گفت: تعداد دانشجویان فارغ التحصیل بین الملل ۷۰۰ نفر است و پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران این دانشگاه بیشترین دانشجویان بین المللی را دارد.

غلامی با اشاره به هزینه ۷۵۰ میلیاردی دانشگاه برای خوابگاه جدید دانشگاه افزود: هزار میلیارد ریال در مصوبات سفر رییس جمهوری به کرمانشاه برای این پروژه کنار گذاشته شده است.

وی از تشکیل شورای فرهنگی در تمام مراکز بهداشتی و درمانی استان خبر داد و افزود: در تلاش هستیم با تشکیل این شورا یک شبکه فرهنگی در تمامی مراکز درمانی و بهداشتی ایجاد کرده و از این طریق برنامه های خود را برای آنها اجرا کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پرداخت ۱۸ عنوان وام به دانشجویان خبر داد و افزود: در کنار کارهای زیرساختی وام در زمینه های مختلفی مانند وام ضروری، ازدواج، تحصیلی، حج و ... به دانشجویان پرداخت شده است. در نیم سال اول امسال ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به دانشجویان داده شده است.

وی با اشاره به وضعیت خوب توزیع غذا در این دانشگاه گفت: در حوزه خدمات دانشجویی از معدود دانشگاه هایی هستیم که در ناهار دو منو، سه منو در شام و چهار منو در صبحانه تعیین شده است و سه مرکز توزیع غذا در دانشگاه وجود دارد و در ۹ خابگاه نیز غذا توزیع می شود.

دکتر غلامی به برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی در حوزه مدیریت فرهنگی این معاونت اشاره کرد و گفت: حدود ۲۸۰۰ دانشجو در ۶ ماه گذشته در ۳۴ اردو به سفرهای زیارتی و سیاحتی اعزام شده اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برگزاری ۳۹ دوره ورزشی با حضور ۱۸۰۰ دانشجو، برنامه های پیاده روی، کوه نوردی و جشنواره مسابقات گرامیداشت ماه رمضان در ۶ رشته را از اقدامات این معاونت عنوان کرد.

وی افزود: در ۲ سالن ورزشی بزرگ، استخر و چندین زمین فوتبال سعی کردیم اوقات فراغت دانشجویان و کارمندان دانشگاه را در زمینه های ورزشی پر کنیم. امسال برای خرید تجهیزات ورزشی حدود ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

دکتر غلامی در پایان با اشاره با رایگان بودن خدمات در حوزه مشاوره سلامت روان به دانشجویان افزود: در حال حاضر در مرکز مشاوره دانشگاه ۲ روانپزشک و هفت روانشناس مشغول به فعالیت هستند و در تلاشیم به این تعداد اضافه کنیم تا نیازهای دانشجویان را مرتفع کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha