بسته آموزشی سال تحصیلی پیش رو سلامت دانش آموزان را تضمین کند

ساری- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بسته آموزشی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ متناسب با شرایط کرونایی تنظیم و سلامت جسمی و روحی دانش آموزان را در صورت بازگشایی مدارس تضمین کند.

دکتر قاسم اویس روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون دستورالعمل بهداشتی در ارتباط با نحوه تحصیل دانش آموزان در سال تحصیلی پیش رو از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به استان‌ها ابلاغ نشده است اما تدوین این بسته آموزشی باید سلامت دانش آموزان را در صورت بازگشایی مدارس تضمین کند.

وی خاطر نشان کرد: ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ویروس تا مطمئن نشد که با رفتن به مدرسه سلامتی دانش آموزان به خطر نمی‌افتد، اجازه برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری را ندهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: برگزاری کلاس درس در شرایط کرونایی، فنی و تخصصی است و باوجود اینکه تعطیلی کلاس‌های درس در ۲ سال گذشته باعث افت تحصیلی دانش آموزان شد اما در این شرایط حفظ سلامتی کودکان و نوجوانان واجب‌تر است.

دکتر اویس ادامه داد: از یک طرف همه ما می‌دانیم که آموزش حضوری جایگزین ندارد اما کرونا ویروس در اماکن شلوغ می‌تواند افراد بیشتری را درگیر کند و بازگشایی مدارس و تصمیم تحصیل حضوری دانش آموزان بسیارسخت و حیاتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تمام معلمان استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: تزریق دُز دوم واکسن کرونا فرهنگیان به زودی به اتمام می رسد.

وی اضافه کرد: نحوه تحصیل کودکان و نوجوانان پنج تا ۱۸ سال بسیار حیاتی است و خانواده نگران افت تحصیلی و هم نگران سلامتی فرزندانشان هستند اما تحصیل دانشجویان و افراد بالای ۱۸ سال متفاوت است چراکه امکان واکسیناسیون این افراد برای تحصیل حضوری وجود دارد و در هر زمانی که سهمیه واکسن دانشجویان برسد روند واکسیناسیون این قشر از جامعه امکان‌پذیر خواهد بود.

 بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار معلم مازندران در ۴ هزار و ۵۰۰ مدرسه در ۳۳ منطقه و شهرستان براساس تقسیم بندی آموزش و پرورش  فعالیت داند که ۲۶۷ هزار نفر در پایه ابتدایی، ۱۲۸ هزار نفر در متوسطه اول، ۱۱۱ هزار نفر در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند و افزون ۲ هزار و ۸۰۰ دانش آموز عشایری و ۱۰۰ دانش آموز در روستاهای استان مشغول تحصیل هستند.

براساس اعلام دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل، طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۶ نفر دیگر قربانی کرونا شدند و با پذیرش ۱۷۵ بیمار جدید در بیمارستان های استان، مجموع بستری شدگان به یکهزار و ۱۶۶ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha