امام جمعه مهاباد: تداوم راه و مکتب شهید جمهور باید شاخصه نامزدهای ریاست جمهوری باشد

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: چهره ها و شخصیت هایی که توانایی تداوم راه و مکتب فکری آیت الله رییسی و دولت مردمی را دارند، پای به صحنه انتخابات بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: انتخابات‌های گذشته نشان داده که بهترین راهکار برای تغییر سرنوشت کشور حضور در پای صندوق های رای است و این دوره نیز مردم با مشارکت همگانی خود فرد شایسته را انتخاب خواهند کرد.

وی اضافه کرد: فردی که هم در گفتار و هم در رفتار، به رعایت حق و حقوق اقوام مختلف ایرانی اهتمام دارد، مورد توجه رای دهندگان باشد.

امام جمعه مهاباد در ادامه ضمن تسلیت از دست دادن رییس جمهور مردمی و هیات همراه گفت: آیت الله رییسی در دوران ریاست دستگاه قضایی و در جریان در سفر به استان، زمینه آزادی بیش از ۳۰ نفر از محکومات امنیتی اهل سنت را فراهم کرد.

ماموستا امامی بیان کرد: همچنین ایشان در دوران ریاست جمهور و سفرهای استانی، مهاباد را به عنوان اولین مقصد شهرستان خود در استان انتخاب کردند که برای همیشه اهمیت و خدمات وی برای منطقه ماندگار خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: حضرت امام ملت ما را وارد مدار امت اسلامی کرد و آخرین جمعه ماه رمضان را برای دفاع از مظلومان به روز قدس نامگذاری کرد که برای همیشه باقی خواهد ماند.

وی افزود: شروع کننده دفاع از مظلومیت که اکنون سراسر جهان و مردم آزادی خواه اروپا و آمریکا نیز مدافع آن هستند، امام راحل بود.

امام جمعه مهاباد در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای منتخب مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات شایسه و ارزنده نماینده قبلی که بیشترین پیگیری را در بین نمایندگان داشت و بیشترین اعتبارات را نیز در جهت زیرساخت و عمران شهرستان جذب کرد، قابل قدردانی است.

وی همچنین مناسک حج را نماد وحدت و قدرت دین اسلام دانست و افزود: حج یکی از مهم ترین واجبات الهی است که هر ساله خون تازه در بین مسلمانان جهان و اتحاد جهان اسلام تزریق می کند.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود، این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha