معلمان تعهد اخلاقی دارند در کنار دانش‌آموزان باشند

سنندج- ایرنا- مشاور معاون وزیر و ناظر وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان علاوه بر وظایف خود، وظایف اداری و تعهد اخلاقی دارند که در کنار دانش آموزان باشند و بچه ها را دریابند و در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان ادای دین کنند.

به گزارش ایرنا، رخساره فضلی روز پنجشنبه در جشن شکوفه‌ها و غنچه ها در روستای نوره سنندج اظهار داشت: حضور خانواده ها، مسوولان و دانش آموزان در این مراسم باشکوه بیانگر این است که امروز سرمایه این خانواده ها به بهره‌وری رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد: کلاس های درس در روستای نوره فضایی برای احترام به کودکان، ایجاد شوق یادگیری و رشد همه جانبه تمام ساحتی کودکان براساس اسناد بالا دستی و منویات مقام معظم رهبری باشد.

مراسم نمادین جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها با حضور جمعی از مسوولان و نوآموزان در روستای نوره از توابع سنندج برگزار شد.

سال تحصیلی با ورود بیش از ۳۰ هزار نوآموز کردستانی به مدرسه آغاز شد

حضوری بودن کلاس های اولویت است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه با ورود ویروس کرونا حضور دانش آموزان در مدارس کم رنگ شد؛ ابراز امیدواری کرد امسال شاهد حضور دانش آموزان در مدارس باشیم.

رشید قربانی اول مهرماه را بهار تعلیم و تربیت دانست و گفت: امروز تجارب بین المللی بیانگر این است که عدم حضور دانش آموز در مدرسه می تواند هم از لحاظ علمی و تربیتی آسیب های اجتماعی زیادی برای دانش آموزان داشته باشد.

وی با بیان اینکه رویکرد کلان دولت و وزارت آموزش و پرورش  و مسوولان براین است که امسال مدارس به صورت حضوری برگزار شود؛ افزود: مدارس روستایی کم جمعیت از روز شنبه سوم مهر به صورت حضوری تشکیل خواهد شد.

سال تحصیلی با ورود بیش از ۳۰ هزار نوآموز کردستانی به مدرسه آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه تلاش بر این است که از اواخر مهر ماه مدارس به صورت نیمه حضوری و ترکیبی تشکیل شود؛ گفت: اصل بر حضوری بودن کلاس هاست چراکه فضای مجازی و کم تحرکی آسیب های زیادی به دنبال داشته است.

وی بر بستر سازی خانواده ها برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس تاکید کرد و افزود: با حضوری شدن مدارس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است.

قربانی از فراهم شدن بستر واکسیناسیون برای دانش آموزان خبر داد و گفت: براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیماری کرونا زیاد دانش آموزان را تهدید نکرده است.

جشن شکوفه ها و غنچه ها برای ۳۰ هزار نوآموز پیش دبستانی و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نوآموز پایه اول ابتدایی در کردستان برگزار شد.

در این مراسم نمادین بعد از نواخته شدن زنگ غنچه ها و شکوفه ها، دانش آموزان پیش دبستان و پایه اول ابتدایی با استقبال مسوولان در کلاس های درس حاضر شدند و اولین روز از آغاز سال تحصیلی جدید را با حضور در کلاس تجربه کردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha