نخستین گروه زایران یزد برای شرکت در مراسم اربعین به عراق اعزام شدند

یزد- ایرنا- نخستین گروه زایران یزد با استفاده از ناوگان هوایی از فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی این شهر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در عراق عازم نجف اشرف در این کشور شدند.

 به گفته مدیرکل فرودگاه‌های یزد با مشارکت بخش‌خصوصی و بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در بازه زمانی سی‌ و یکم تا سوم مهرماه جاری پنج پرواز رفت در مسیر یزد– نجف، ۷۰۰ زایر را به عراق منتقل می‌کند.

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی این اداره‌کل، عباس محمدی افزود: چنانچه تقاضای سفر بیشتر باشد شرکت های هواپیمایی آمادگی برنامه‌ریزی و افزایش تعداد پروازها در مسیر یزد – نجف را دارد.

این مسئول ادامه داد: در مدت سفر مشتاقان اربعین با راه‌اندازی موکب ویژه در فرودگاه یزد و پذیرایی از زایران ، شور و حال سفرهای پیاده‌روی سال های گذشته برای دوستداران حریم حسینی تداعی می شود.

براساس شیوه نامه‌های بهداشتی، زایران باید ۲ دز واکسن زده و تاییدیه لازم هنگام سفر به‌همراه داشته باشند و تاییدیه تست منفی پی.سی.آر(PCR ) و ویزای معتبر عراق از جمله الزام سفر است و کسانی که این مدارک را هنگام سفر در فرودگاه به همراه نداشته باشند از مسافرت آنان ممانعت می شود.

تمامی نکات بهداشتی در فرودگاه رعایت می‌شود ،مردم و مسافران ملزم به رعایت آنها به‌ویژه استفاده از ماسک در تمامی مراحل و فرآیندهای تشریفات پروازی هستند.

 قیمت مصوب پروازهای اربعین از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شده  و نظارت کامل در فرودگاه یزد برای حصول اطمینان از رعایت این قیمت‌ها با جدیت انجام می‌پذیرد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha