امام جمعه: ملایر ظرفیت جمع‌آوری ۱۰ میلیارد تومان زکات را دارد

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر گفت: این شهرستان براساس اعلام کمیته امداد و با وجود تاکستان‌های فراوان انگور، زمین‌های کشاورزی گندم و جو، ظرفیت جمع‌آوری ۱۰ میلیارد تومان زکات در سال را دارد که باید احیاگر این میزان زکات باشیم.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام"محمدباقر برقراری" عصر یکشنبه در جلسه شورای زکات شهرستان ملایر اظهار داشت: در نیمه نخست امسال فقط یک دهم از این مبلغ جمع‌آوری شده که نیاز به همت بیشتر مجموعه برای احیا این سنت فراموش شده را داریم.

وی خواستار نامگذاری میادین‌، معابر و اماکن شهر به نام زکات در راستای احیای این واجب شرعی شد و افزود:  از همه توان و ظرفیت‌ ها باید برای احیای زکات استفاده و با اولویت قرار دادن احیای زکات، در راستای فقرزدایی تلاش کنیم.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه مردم باید آثار زکات را به خوبی لمس کنند، گفت: بخشداران، ائمه جمعه و جماعات، دهیاران و دستگاه‌های متولی و همه افراد جامعه باید برای پرداخت زکات تلاش کنند و جهاد کشاورزی یکی از فاکتورهای انتخاب کشاورز نمونه را پرداخت زکات قرار دهد.

امام جمعه: ملایر ظرفیت جمع‌آوری ۱۰ میلیارد تومان زکات را دارد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان نیز یکی از اهداف اساسی انقلاب اسلامی را کمک به محرومان و نیازمندان با ایجاد نهاد حمایتی عنوان کرد و گفت: در این راستا ۳۵ برنامه و ۱۲۰ نوع فعالیت سرفصل کاری در این نهاد تعریف شده و کمک‌هایی را از بخش‌های مختلف جذب می‌کند که مهمترین آن مشارکت‌های مردمی است.

"محمدرسول شیخی‌زاده" مشارکت مردم در دادن صدقه، زکات، احسان و نیکوکاری و کمک به همنوع را ضروری دانست و افزود: در کنار مسئولیت اجتماعی کمک به محرومان، مسئولان و دستگاه‌های مرتبط باید همکاری همه‌جانبه‌ای را برای جمع‌آوری زکات داشته باشند و این امر یک وظیفه دینی و شرعی و یک تکلیف است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان همچنین بر توجه فرمانداران به زکات در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و اختصاص مبالغی به این امر تاکید کرد و گفت: از مجموع بیش از ۲۹۰ هزار نفر جمعیت شهرستان ملایر، ۱۸۷ هزار نفر روستایی هستند که بخشداران می‌توانند با استفاده از این ظرفیت و فعال کردن شورای زکات در دهستان‌ها و روستاها ما را در امر پرداخت زکات یاری دهند.

شیخی‌زاده یادآور شد: بیش از ۶۰ درصد زکات برای معیشت خانواده‌های زیرپوشش و محروم هزینه می‌شود که با جمع‌آوری هر چه بیشتر زکات، چند برابر این مبالغ برای اجرای پروژه‌های عمرانی به روستاهای پرداخت کننده زکات برمی‌گردد.

امام جمعه: ملایر ظرفیت جمع‌آوری ۱۰ میلیارد تومان زکات را دارد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر نیز اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع‌آوری شد که از این رقم ۴۴۰ میلیون تومان سهم محرومان، ۸۶۰ میلیون تومان زکات فطریه و ۱۱۰ میلیون تومان زکات مستحبی بوده است.

"علی خراسانی" با بیان اینکه بخش اعظمی از زکات جمع‌آوری شده در حوزه مسکن، تهیه جهیزیه و معیشت محرومان هزینه شده است، ادامه داد: پیشنهاد امسال ما برای جمع‌آوری زکات چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که با توجه به وجود ۱۱ هزار باغ انگور، بیش از ۳۷ هزار هکتار گندم آبی و دیم و ۱۲ هزار هکتار جو آبی و دیم، ظرفیت جمع‌آوری ۱۰ میلیارد تومان زکات در این شهرستان وجود دارد.

به گزارش ایرنا؛  ۸۰۷۶ خانوار در شهرستان ملایر به صورت ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند و میزان مبلغ مستمری واریز شده در پنج ماهه نخست امسال ۱۹ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha