۵ مهر ۱۴۰۰، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 84485362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنرمندان و فعالان حوزه هنرهای آیینی قشم تقدیر شدند

قشم- ایرنا- آیین تقدیر از هنرمندان و فعالان حوزه هنرهای آیینی جزیره قشم شامگاه یکشنبه و در آستانه اربعین حسینی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزار شد.

احمد بازماندگان قشمی و محمد فخاری در بخش موسیقی آیینی، خدیجه شهبازی در بخش نویسندگی، مصطفی احمدی پور در بخش سرود، سید مهدی حسینی در بخش شعر و لاله آقایی در بخش خوس دوزی مورد تقدیر قرار گرفتند.

علیرضا آهنین جان و احمد سرودی گلستانی نیز از بین فعالان فرهنگی وهنری در حوزه آئین‌های مذهبی تقدیر شدند.

ایرج علی عسکری، حیدر پاروکش صیاد، حسین بشارتی و سماعیل ذاکری نیز از کانون‌ های فرهنگی هنری  مساجد مورد تقدیر قرار گرفتند.

کمیل جعفری، ابوطالب احدی، رضا گلستانی و امید زینل زاده نیز در بخش هنرهای نمایشی تقدیر شدند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در این آیین گفت:  هنرمندان و فعالان حوزه هنرهای آیینی نقش بزرگی در تحکیم و تقویت جایگاه ارزش‌های اسلامی در جامعه از جمله اربعین حسینی و سایر مناسک  اسلامی دارند.

حامد بی آزار هنر را آیینه تمام‌نمای هر جامعه خواند و افزود: جامعه‌ای پویا و شکوفا است که هنرمندانش پویا باشند و آثار هنری آن جامعه علاوه بر دارا بودن عناصر جذابیت و  سرگرم کنندگی، مفاهیم معنوی و فرهنگی را به مخاطبان خود انتقال بدهد.

وی قشم هنرمندان حوزه هنرهای آیینی را از جمله هنرمندان پویا دانست و گفت: این هنرمندان مفاهیم ارزشمند دینی و مذهبی را با زبان  زیبای هنری به مخاطبان خود بخصوص نسل جوان انتقال می دهند.

بی آزار خاطرنشان کرد: هنرمندان آیینی در مسیر خود بدون کمترین توقع و چشمداشت مادی تلاش می کنند چرا که خود معتقد و باورمند به مفاهیم بالای دینی و مذهبی هستند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha