۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84490539
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه‌اندازی سایت میگو گمیشان شمار صیادان غیرمجاز را کاهش داد

گرگان -ایرنا - مدیرکل شیلات گلستان از اشتغال هزار و ۲۰۰ نفر در سایت پرورش میگو شهرستان گمیشان خبر داد و گفت این واحد اقتصادی علاوه بر اشتغالزایی موجب کاهش رغبت بومیان به صیادی غیرمجاز شده است.

به گزارش ایرنا، جواد قدس علوی روز شنبه در آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت شیلات استان افزود: یکی از مهمترین دلایل حضور صیادان غیرمجاز در دریا  بیکاری است و البته تلاش کردیم با ایجاد اشتغال جایگزین و اجرای طرح هایی همچون پرورش ماهی در دریا و یا راه اندازی مجتمع پرورش میگو زمینه کاهش صیادان غیرمجاز را فراهم آوریم.
وی  ادامه داد: پس از گذشت چهار سال از راه اندازی طرح پرورش ماهی در دریا (قفس و پن) این طرح همچنان در حال توسعه در استان است به طوری که  و در زمان حاضر حدود ۷۰ سازه (نصب شده و در حال ساخت) قفس و پن در دریا وجود دارد که قفس های نصب شده ظرفیت تولید  ۲۵۰ تن ماهی در آبهای استان را دارد.
وی با اشاره به توسعه این طرح در استان اظهارداشت: پیش بینی می شود در افق ۱۴۰۴، تولید ۷۰۰ تن ماهی را در دریا شاهد باشیم  البته مطالعات نشان می دهد محدوده دریایی گلستان آمادگی تولید هشت هزار تن ماهی را دارد.
وی ادامه داد: در کنار پرورش ماهی در دریا، آب را به ساحل هدایت کردیم و تنها مجتمع پرورش میگو شمال کشور را در شهرستان گمیشان در سطح ۱۰ هزار هکتار اجرا کردیم و برغم بروز بیماری لکه سفید در سال ۹۸  امسال در اقدامی منحصر به فرد در دنیا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توانستیم این بیماری را امسال ریشه کن کنیم و در مزارعی پاک به پرورش میگو با کیفیت ادامه می دهیم.
مدیرکل شیلات گلستان خاطرنشان کرد : هم اکنون هزار و ۲۰۰ نفر در مجتمع پرورش میگو گمیشان به کار مشغول هستند.
وی افزود: همچنین شروع عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان خاویاری ۵۰۰ هکتاری سه ماه پیش با کلنگ زنی چهار مزرعه به صورت آزمایشی آغاز شد که این مجتمع قابلیت تولید چهار هزار تن گوشت ماهی خاویاری و ۳۶۰ تن خاویار را دارد و می تواند به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت های اشتغال زایی استان مطرح شود.

گمیشان با ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی گلستان و هم مرز با ترکمنستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha