رویداد چوب ۱۹ مهرماه در کرمانشاه برگزار می‌شود
تصویر مربوط به اولین رویداد چوب در کرمانشاه است

کرمانشاه - ایرنا- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری دومین رویداد «چوب» از ۱۹ تا ۲۲ مهرماه امسال در مجموعه تاریخی تاق بستان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «حسین ویسی» روز چهارشنبه در نشست خبری که به منظور اطلاع رسانی رویداد "چوب" در مجموعه تاق بستان کرمانشاه برگزار شد؛  افزود: این رویداد مهم به مناسبت روز جهانی " چوب" و با هدف معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های صنایع دستی استان در حوزه "چوب" به جهانیان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این رویداد با حضور ۳۰ هنرمند فعال در حوزه صنعت چوب استان کرمانشاه برگزار می شود، گفت: این رویداد از ۲ سال قبل و با شیوع ویروس کرونا و به دلیل محدودیت ها به صورت استانی برگزار می شود که پس از پایان کرونا به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

او همچنین یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره را تبادل دانش و شناخت هنرمندان کشور و استان با هنرمندان و سازمان های بین المللی در راستای رشد و توسعه صنایع دستی این حوزه عنوان کرد.

ویسی با اشاره به پتانسیل ها و توانایی‌های استان در زمینه صنایع دستی یادآوری کرد: هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه در۲ رشته دارای نشان جهانی و ۲۳ نشان ملی هستند که نشان دهنده وجود هنرمندی هنرمندان و توسعه و رشد صنایع دستی در این خطه است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه همچنین اظهار داشت: کرمانشاه ۱۲۵ هنرمند شناخته شده ملی و جهانی و چهار روستای ثبت ملی در حوزه صنایع دستی دارد.

۲۵ هزار نفر در حوزه صنایع دستی کرمانشاه فعالیت می کنند

ویسی در ادامه در بخش دیگر از سخنان خود؛ به فقر اعتباری حوزه صنایع دستی استان با توجه به جمعیت زیاد زیرپوشش این معاونت خبر داد و گفت: به منظور حمایت هنرمندان واقعی؛ در حال شناسایی هنرمندان کننده کار هستیم تا بتوانیم این حدقل اعتبارات را به پشتیبانی از آنها اختصاص دهیم.

او افزود: در حال حاضر ۶۰ رشته مختلف صنایع دستی با جمعیت حدود ۲۵ هزار نفر در استان کرمانشاه فعالیت می کنند.

این مقام مسئوول یکی از راهکارهای رونق، رشد و توسعه صنایع دستی استان را تجاری سازی آنها با برندسازی، این محصولات دانست و گفت: اگر محصولات صنایع دستی را که معمولا هم کاربردی و هم تزئینی هستند خوب تبلیغ و اطلاع رسانی کنیم همه دوست دارند این کالاها را بخرند و استفاده کنند و این باعث رونق بازار داخلی این کالاها و هم صادرات آنها می شود.

ویسی افزود: به همین منظور یکی از وظایف این معاونت بسترسازی و فراهم کردن شرایط آموزش بازاریابی و ترویج تولید محصولات صنایع دستی است و سال گذشته در این زمینه کارگاه ها و یا در منزل به صورت خانگی در بستر فضای مجازی اقدام های خوبی به عمل آمد.

هزار و ۸۶۴ نفر از هنرمندان صنایع دستی استان بیمه هستند 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به گستردگی حوزه صنایع دستی استان گفت: اکنون هزار و ۸۶۴ نفر از هنرمندان این حوزه زیرپوشش بیمه روستایی و عشایری و همچنین تامین اجتماعی هستند که ۶۵۰ نفر از آنها در یک سال گذشته بیمه شده اند.

ویسی در ادامه ابراز امیداوری کرد با تخصیص اعتبارات بیشتر به این معاونت در سال ۱۴۰۰ اقدام های موثر ترو ملموس تری در زمینه حمایت از هنرمندان صنایع دستی در بخش های مختلف انجام بپذیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha