اولین گلزن ایران مقابل امارات کیست؟

تهران- ایرنا- هیچ یک از بازیکنان کنونی تیم ملی فوتبال ایران تا به حال موفق به گلزنی مقابل امارات نشده‌اند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران باید فردا (پنجشنبه) از ساعت ۲۰:۱۵ در سومین بازی خود در چارچوب دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه زعبیل دوبی به مصاف امارات برود.

شاگردان دراگان اسکوچیچ تا به اینجای کار با ۶ امتیاز صدرنشین گروه A هستند. آنها چهار گل به ثمر رسانده‌اند و گلی دریافت نکرده‌اند. علیرضا جهانبخش با ۲ گل بهترین گلزن ایران در این مرحله است و مهدی طارمی به همراه علی قلی‌زاده یک گله‌های تیم ملی به حساب می‌آیند.

ایران و امارات تا به اینجا ۱۶ بار با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند که ماحصل آن ۱۲ برد برای ایران، سه تساوی و یک پیروزی برای امارات بوده است. ۲۴ گل توسط ملی‌پوشان در این سال‌ها زده شده و فقط چهار گل دریافت کرده‌ایم.

کریم باقری با سه گل زده بهترین گلزن ایران مقابل امارات است. حسین فرکی با ۲ گل در رده بعدی قرار دارد و رضا قوچان‌نژاد، محمد نوری، آرش افشین، علی کریمی، فریدون زندی، ابراهیم صادقی، رسول خطیبی، غلامرضا عنایتی، مهرداد میناوند، علی دایی، حمید استیلی، فرشاد پیوس، ناصر محمدخانی، شاهرخ بیانی، حمید علیدوستی، عبدالرضا برزگری، نصرالله عبداللهی و ایرج دانایی‌فرد بازیکنان یک گله ایران مقابل پسران زاید هستند.

از بین بازیکنان کنونی حاضر در اردوی تیم ملی هیچ کدام موفق به گلزنی مقابل  امارات نشده‌اند. باید دید در این مسابقه آیا این طلسم خواهد شکست یا خیر. 

در آخرین بازی ۲ تیم در سال ۱۳۹۳ که در جام ملت‌های آسیا برگزار شد تنها سه بازیکنان از نفرات حاضر در اردوی تیم ملی در آن مسابقه به میدان رفتند. علیرضا جهانخبش (۵۸ دقیقه)، سردار آزمون (۷۲ دقیقه) و وحید امیری (۹۰ دقیقه) نفراتی بودند که سابقه بازی با امارات را در کارنامه خود دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha