۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۲۲
کد خبرنگار: 931
کد خبر: 84496487
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

 سرانه فضای ورزشی دانش آموزان اصفهانی رتبه ۱۷ کشوری است

اصفهان- ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سرانه فضاهای ورزش دانش آموزی این استان ۵۷ سانتی‌متر مربع است که بین استان‌های کشور در رتبه ۱۷ قرار دارد.

آذر کیوان امیرپور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پایش اطلاعات ثبت‌شده بیش از پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان نشان می‌دهد که این منطقه از جایگاه مناسبی در سرانه فضاهای ورزش دانش آموزی برخوردار نیست و ۱۶ استان کشور سرانه فضای ورزشی بیشتری از آن دارند.

وی افزود: سرانه ورزشی شامل سالن‌های ورزشی، زمین‌های چمن و فضاهای اختصاصی و استاندارد ورزش دانش آموزان است و شامل حیاط مدارس و سالن‌های ورزشی اجاره ای  نیست.

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان  ادامه داد: افزایش احتمال برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس در ماه‌های پیش رو و دور بودن ۱۸ ماهه دانش آموزان از فعالیت‌های ورزشی در مدارس،  لزوم توجه ویژه خیران و مسوولان برای توسعه اماکن ورزشی دانش آموزی را  افزایش می‌دهد.     

امیرپور تاکید کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اولویت مدارس ابتدایی دخترانه درصدد است فضاهای کم استفاده مدارس مانند زیرزمین و انباری‌ها را با تجهیز به وسایل ورزشی تبدیل به کلاس تربیت بدنی کند تا دانش آموزان بتوانند در محیطی امن و شاداب فعالیت ورزشی کنند و سرانه فضای ورزشی استان نیز افزایش یابد.

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: اداره کل آموزش پرورس استان در صورت جذب اعتبارات جدید، تخصیص تجهیزات ورزشی با اولویت مدارس محروم را دستور کار دارد و خیران اصفهانی می‌توانند در این حوزه نیز یاریگر آموزش و پرورش باشند.

امیرپور با اشاره به اضافه وز نزدیک به ۲۳ درصد دانش آموزان اصفهانی گفت: لزوم توجه ویژه به تربیت بدنی و توسعه فضاها و امکان ورزشی ضروری است.

 بیش از ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموزدر استان اصفهان تحصیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha