فرماندار سردشت:جامعه محوری مهمترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

مهاباد- ایرنا- فرماندار سردشت گفت: جامعه محوری با استفاده از همه ظرفیت های موجود می تواند بهترین راهکار برای پیشگیری و کنترل آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی باشد.

اقصی نخشی پور روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی سردشت افزود: این شهرستان از لحاظ ناهنجاری های اجتماعی جزو پاک ترین شهرستان‌های آذربایجان غربی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: نابرابری های اجتماعی و اقتصادی، مشکلات و فقر مادی خانوادگی، بیکاری، رشد و توسعه تکنولوژی و صنعت، اختلافات خانوادگی و تربیت فرزندان و بسیاری از موارد دیگر می تواند باعث ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی شود.


وی بیان کرد: متاسفانه در این شهرستان رویکرد جامعه محوری بسیار خوب عمل نکرده و ضعیف بوده و باید با تمام توان از ظرفیت ها همچون رسانه ها و فضای مجازی ، ائمه جمعه و جماعت و آموزش و پرورش ، کارمندان به عنوان رابطان اجتماعی استفاده کرد.


فرماندار سردشت گفت: با توجه به اینکه تهاجمات فرهنگی و دسیسه های شوم دشمنان و برنامه های معاندان همیشه و مداوم است بایستی کاملا هوشیاربود و مدبرانه رفتار کرد و احساس مسوولیت کرد و با همدلی و همراهی قضایا و مسایل را حل کنیم.


امام جمعه سردشت نیز در این جلسه گفت:  هرگاه به آموزه های دینی عمل شده تاثیر مثبتی در جامعه ایجاد کرده که در خصوص آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی نیز راهکارهای موثری است که لازم است آنها تبیین و برای مردم بازگو شوند.


ماموستا محمد واوی افزود: یکی از بنیادی ترین ناهنجاری ها در جامعه امروز، مشکلات اقتصادی است.


در پایان جلسه هریک از اعضای ستاد پیشنهادات و نظرات خود را در راستای اجرای امربه معروف و نهی از منکر ارائه دادند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha