جشنواره "جوان سرباز" در سردشت برگزار شد

مهاباد- ایرنا- جشنواره جوان سرباز با حضور سربازان و تعدادی از مسوولان سپاه شهر مرزی سردشت در حسینیه ثارالله این شهر برگزار شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت روز دوشنبه در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: یکی از بزرگترین افتخارات انقلاب شکوهمند اسلامی این است که شخصیت جهانی و بین المللی چون شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه خود تاکید کرده است که روی سنگ قبرش بدون ذکر عناوین و القاب تنها سرباز نوشته شود.

سرهنگ جبار فصاحت افزود: به برکت انقلاب و هدایت‌ها و تاکیدات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، هم اکنون نگاه به سرباز تغییر یافته تا جایی که از سرباز و سربازی به عنوان یک خدمت مقدس و نوعی فداکاری برای کشور یاد می ‌شود.

وی بیان کرد: امروز سربازان از مقام، منزلت و جایگاه اجتماعی خاصی در نیروهای مسلح و به خصوص در سپاه پاسداران برخوردار هستند و تاکید بر این است که محیط‌ های سربازی، محیطی سرشار از نشاط، شادابی، معنویت، برادری، صفا و صمیمیت باشد.

مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه سردشت نیز در این مراسم گفت: نام‌گذاری جشنواره جوان سرباز به نام حضرت علی اکبر (ع)، گویای این مساله مهم است که سربازان لازم است در همه عرصه‌ها یک الگوی حسنه و پیرو مکتب حسینی همچون ایشان داشته باشند.

حجت الاسلام حمزه صحیحی افزود: این جشنواره با هدف ارزش نهادن به اندیشه‌ها و کارکردهای مثبت و سازنده سربازان، الگوسازی مناسب برای جوانان سرباز و تقویت اعتماد به نفس و خودباوری، ارتقای نشاط و پویایی و هویت بخشی، ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت، تجلیل و تکریم از مقام سربازان با تاکید بر ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی، انقلابی و ملی برگزار می شود.

وی در ادامه به موضوعات اشتغال، ازدواج و تشکیل خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی پرداخت.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره همچنین مسابقه طناب کشی، دو و میدانی و مچ اندازی نیز برگزار شد؛ اعطای مرخصی پنج روزه به سربازان نمونه و مرخصی ۲ روزه به همه سربازان و تجلیل از ۴۰ سرباز نمونه و سربازان برنده در مسابقات از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha