۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84500015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تزریق دُز اول واکسن کرونا در شهرستان رشت به ۷۵ درصد رسید

رشت - ایرنا - فرماندار شهرستان رشت گفت: تاکنون ۵۸۰ هزار نفر در این شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند که با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۲ سال شاهد تزریق ۷۵ درصدی دز یک هستیم.

علی فتح اللهی روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت اظهار داشت: ۱۹۰ هزار دُز دوم واکسن کرونا در شهرستان رشت تزریق شد که ۲۵ درصد از جمعیت هدف را شامل می شود.

وی افزود: با توجه به تزریق واکسن دز دوم برکت در هفته گذشته، تقریبا تمامی افراد منتظر تزریق دز دوم این واکسن را دریافت کردند و این مشکل هم در سطح شهرستان رفع شده است.

فرماندار شهرستان رشت اظهار داشت: تا تامین واکسن مورد نیاز برکت، تزریق دز یک این واکسن در دستور کار نیست ضمن اینکه اقدامات در این خصوص با برنامه پیش خواهد رفت تا دچار مشکل در تزریق دز دوم این واکسن نشویم.

وی با اشاره به تزریق واکسن برای دانش آموزان اضافه کرد: ۳۷ هزار نفر از دانش آموزان شهرستان رشت معادل ۵۶ درصد واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

فتح اللهی یادآور شد: هفته گذشته با همکاری اداره بهداشت شهرستان و آموزش و پرورش طرح ضربتی واکسیناسیون در شهرستان رشت انجام گرفت و مراکز دارای واکسن سینوفارم آماده تزریق دانش آموزان بالای ۱۲ سال است.

وی اظهار داشت: امروز ۷۰ پایگاه‌ مختلف واکسیناسیون در شهرستان رشت از جمله شهرک های صنعتی، اصناف، ادارات و بیماران خاص واکسیناسیون را انجام می دهد.

فتح اللهی در ادامه با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان به حدود ۶۵ درصد رسیده افزود: باید با رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی از عادی انگاری بیماری خودداری شود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به روند نزولی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ بیان داشت: آمار بستری‌ ها از  ۲۲۰ بستری هفته گذشته به ۱۸۳ بستری رسیده که شاهد کاهش ۱۷ درصدی بستری‌ های کرونایی در این شهرستان هستیم.

بر اساس آخرین ارزیابی نرم افزار ماسک، شهرستان رشت در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار شهرستان رشت دارای ۸۸۱ هزار نفر جمعیت است.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha