۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84503195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه میلیارد ریال به بافت فرسوده فاروج خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- رییس اداره راه و شهرسازی فاروج خراسان شمالی گفت: امسال سه میلیارد ریال در راستای سیاست ‌های دولت سیزدهم مبنی بر احیای بافت فرسوده شهری به این شهرستان اختصاص یافت.

علی ذبیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گستره شهری و خدماتی شهرستان فاروج ۲۴۸ هکتار است که ۴۵ درصد از این محدوده در حدود ۹۲ هکتار آن در بافت فرسوده واقع شده است.

وی تصریح کرد: محدوده خیابان معلم، خیابان شهید وفق و ملائکه این شهرستان در بافت فرسوده قرار دارد که نیاز به بازسازی و بازآفرینی دارد.

رییس اداره راه و شهرسازی فاروج افزود: بازسازی این محدوده نیاز به مطالعات هدفمند اولیه دارد که با پیگیری های فرماندار فاروج سه میلیارد ریال برای مطالعات این طرح اختصاص یافت و بعد از فعالیت کارشناسی که یک سال زمان می برد اعتبار لازم برای اجرای این طرح تخصیص می یابد.

وی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده از لحاظ اجتماعی و اقتصادی ناکارآمد و نیاز به بازسازی دارد، خاطرنشان کرد: محورهای فعالیت بازآفرینی شهری، بهسازی محیط، خدمات روبنایی، خدمات زیربنایی، توانمندسازی اجتماعی و تملک زمین برای بازگشایی معابر در محلات هدف بازآفرینی شهری است و تلاش می شود تا سطح کیفیت زندگی شهروندان ارتقا یابد. 

ذبیعی با اشاره به حمایت‌های خوب دولت در بازآفرینی شهری و بسته‌های حمایتی در این زمینه بیان کرد: بخشی از حوزه بازآفرینی شهری به نوسازی و بهسازی بافت فرسوده برمی‌گردد که در این زمینه علاوه بر حمایت دولت، نیاز به مشارکت بخش خصوصی داریم.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

گستره بافت فرسوده مصوب در پنج شهر دیگر خراسان شمالی شامل شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم ۴۸۲ هکتار است که ۱۵۴ هکتار در بجنورد، ۱۲۰ هکتار در شیروان، ۱۱۰ هکتار در اسفراین، ۷۸ هکتار در جاجرم و ۱۹ هکتار در گرمه است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha