۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84505550
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امسال ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف در مریوان کشف و ضبط شد

سنندج - ایرنا - مدیر شبکه دامپزشکی مریوان گفت: امسال ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف در این شهرستان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مسعود خاتمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی نیمه نخست امسال لاشه ۶۷ راس دام سبک و سنگین غیرقابل مصرف به وزن ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در این شهرستان کشف و ضبط شد.

وی افزود: مصرف این گوشت ها به دلیل کشتار خارج از شبکه و عدم تایید بازرسان شبکه دامپزشکی، برای سلامتی شهروندان خطرناک بود و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان یادآور شد: تمامی لاشه های دام کشف شده با نظارت شبکه بهداشت و درمان و بازرسان شبکه دامپزشکی در مکانی مناسب معدوم و از ورود آنها به بازار مصرف جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: در کشتارگاه دام مریوان روزانه ۲ نفر مسئول فنی بهداشتی، یک نفر بازرس دامپزشکی به عنوان ناظر و بازرس گوشت و یک نفر ماموستای دینی به عنوان ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه دام در سه مرحله قبل، حین و بعد از کشتار بر تمامی دام های کشتاری نظارت ذبح شرعی و نظارت بهداشتی دارند.

خاتمی ادامه داد: لاشه های قابل مصرف و عاری از هرگونه بیماری مهمور به مهر و با رعایت شرایط بهداشتی و زنجیره سرد به وسیله خودروی سردخانه دار به مراکز عرضه(قصابی ها) انتقال و در صورت تشخیص وجود بیماری و غیرقابل مصرف بودن در محل کشتارگاه در کوره لاشه سوز معدوم می شود.

وی از شهروندان خواست توصیه ها و هشدارهای بهداشتی دامپزشکی را جدی گرفته و مصرف روزانه گوشت قرمز را حتما از مراکز عرضه معتبر خریداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی با شماره تماس ۳۴۵۲۱۴۲۶ شبکه دامپزشکی تماس حاصل کنند.

شهرستان مریوان دارای یک واحد کشتارگاه دام. یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور و بیش از ۳۰۰ واحد مرکز تولید،نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی تحت نظارت شبکه دامپزشکی است.

شهرستان مریوان با جمعیت بیش از ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha