۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84524306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سقز بارانی‌ترین شهر کردستان در شبانه روز گذشته بود

سنندج - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: شهر سقز در شبانه روز گذشته با ۸.۲ میلی‌متر بارش باران، بیشترین میزان بارندگی را در استان به خود اختصاص داد.

ریحان امیدی‌راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از شهر سقز، سراب شهرک هشت میلی‌متر، بیجار ۷.۷، دیواندره هفت، یاسوکند ۶، حاجی ممدان پنج، زرینه و هزار کانیان ۴.۷، بهارستان چهار، بابارشانی ۳.۵، بانه ۲.۷، مریوان ۱.۷، دهگلان و سروآباد یک، سنندج چهار دهم و قروه ۲ دهم میلی‌متر بارندگی را داشتند.

وی افزود: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که تا روز پنجشنبه هوای کردستان ناپایدار است و مه آلود بودن، وزش باد گاهی اوقات شدید و در بعضی از ساعات بارش باران و رعد و برق را در استان شاهد خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: بارندگی ها بیشتر در نیمه شمالی و نوار غربی استان بخصوص در شهرهای سقز، بانه، مریوان و کامیاران رخ خواهد داد.

وی گفت: دمای هوای استان تا روز چهارشنبه تغییرات آنچنانی ندارد، اما از اواخر وقت چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد به استان شاهد کاهش محسوس دمای هوا خواهیم بود.

امیدی راد یادآور شد: در شبانه روز گذشته زرینه با ۶ درجه کمترین و سروآباد با ۲۵ درجه بیشترین دمای استان را داشتنند و دمای شهر سنندج نیز ما بین ۱۲ و ۲۱ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان در سال زراعی گذشته ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha