۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84526434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاروزنی قایقرانان همدانی در مسیر بازی‌های آسیایی

همدان- ایرنا- ورزش قایقرانی همدان همچنان در مسیر موفقیت و افتخارآفرینی گام بر می‌دارد و حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین را هدفگذاری کرده است.

به گزارش ایرنا، با وجود اینکه استان همدان دریا و دریاچه برای توسعه رشته قایقرانی ندارد اما سرشار از نخبه‌های این رشته ورزشی به ویژه در بخش بانوان است و ورزشکاران این رشته همواره به صید مدال‌های رنگارنگ بین المللی پرداخته‌اند.

ورزش قایقرانی همدان یک دهه فعالیت رسمی خود را ابتدا در استخر و سپس در سدهای خاکی آغاز کرد و در این سال‌ها همواره پای ثابت تیم‌های ملی بوده است.

با وجود اینکه قایقرانی در همدان به عنوان ورزش نوپا به چشم می‌آید اما به‌اندازه تاریخ بسیاری از ورزش‌های مطرح این استان موفق به مدال آوری شده و حتی گوی سبقت در کسب مدال را از رشته‌هایی نظیر کشتی نیز ربوده است.

حالا باوجود اینکه همدان از امکانات مجهز استان‌های ساحل نشین خزر که خود را قطب قایقرانی می‌دانند، برخوردار نیست اما افتخارات ارزنده ای را نصیب کشورمان کرده است.

سبقت رویینگ از آب‌های آرام
با کناره گیری آرزو حکیمی ( پر افتخارترین قایقران استان همدان در رقابت های ملی و بین المللی) از فعالیت در قایقرانی همدان و سفر به خارج از کشور، برخی از کارشناسان تصور داشتند که ورزش قایقرانی این استان دچار تنزل می شود.

هر چند پس از حکیمی آنطور که انتظار می‌رفت قایقرانی همدان در رشته‌های زیرمجموعه آب‌های آرام به موفقیت‌های بزرگ دست نیافت اما در بخش رویینگ توانست گوی سبقت را برباید.

قایقرانان رویینگ همدان در سال‌های اخیر به مراتب بهتر از ورزشکاران بخش آب‌های آرام عمل کردند و حضورشان در اردوهای تیم ملی و مسابقات بین المللی این موضوع را به اثبات رساند.

قایقرانان رویینگ در سال‌های اخیر به مراتب بهتر از ورزشکاران بخش آب‌های آرام همدان عمل کردند و حضورشان در اردوهای تیم ملی و مسابقات بین المللی این موضوع را به اثبات رساند.

رویینگ سواران همدانی ابتدا در لیگ کشور خوش درخشیدند و سپس توانستند به سهمیه‌های خود در تیم‌های ملی اضافه کنند.

مریم کرمی، مریم امیدی‌پارسا و کیمیا زارعی مثلث افتخارات قایقرانی همدان در سال‌های اخیر به شمار می‌روند و هر یک در رویدادهای ملی و بین المللی به نشان‌های رنگارنگ دسته یافته‌اند.

پاروزنی در مسیر بازی‌های آسیایی

هم اینک ۲ قایقران همدانی با صلاحدید کادر فنی تیم ملی در ادامه اردوهای تیم ملی رویینگ بانوان باقی مانده اند تا برای حضور قدرتمند در بازی‌های آسیایی آماده شوند.

اردوی تیم ملی روئینگ کشورمان که از اواسط مهرماه با هدف حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی هانگژو آغاز شده بود با حضور نفرات منتخب تا پایان آبان ماه تمدید شد.

ورزشکاران حاضر در اردو تست‌های انفرادی و تیمی را انجام دادند و نفرات منتخب با هدف بازیهای آسیایی هانگژو مشخص شدند.

در کنار برگزاری این اردو با تصمیم مربیان و پس از انجام تست، مواد مسابقاتی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا نیز مشخص شد.

بر این اساس ملی‌پوشان کشورمان در مواد روئینگ تکنفره سنگین وزن مردان، روئینگ دونفره سنگین وزن مردان، روئینگ چهارنفره سنگین وزن مردان، روئینگ تکنفره سنگین وزن بانوان، روئینگ تکنفره سبک وزن بانوان، روئینگ دونفره سنگین وزن بانوان، روئینگ دونفره سبک وزن بانوان و روئینگ چهارنفره سنگین وزن بانوان در رقابت‌های قهرمانی آسیا که از ۱۸ آذر در تایلند برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

اردوی آمادگی نیز با حضور ۱۳ ورزشکار بانو و ۱۴ ورزشکار مرد در رده سنی جوانان و بزرگسالان با هدف بازیهای آسیایی ادامه پیدا خواهد کرد.

هما خاتمی، فرزین رضایی، سولماز عباسی، افشین فرزام و محمد علی قرائت اعضای کادر فنی تیم ملی روئینگ کشورمان هستند.

در بخش بانوان مریم امیدی‌پارسا و کیمیا زارعی از همدان در کنار ۱۱ قایقران دیگر از نفرات منتخب حاضر در این اردو به شمار می‌روند.

قایقرانی ورزش همیشه موفق
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان دراین باره می‌گوید: قایقرانی جزو رشته‌های ورزشی همیشه موفق همدان به شمار می‌رود.

حمید سیفی افزود: موفقیت این رشته محصول طرح استعدادیابی و توجه به نخبگان است که در سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته و حالا به ثمر نشسته است.

وی اضافه کرد: برای تداوم حضور و درخشش قایقرانان همدانی در تیم ملی و میادین مختلف ملی و بین المللی باید به استعدادیابی و پرورش نخبه‌ها توجه جدی شود.

سیفی خاطرنشان کرد: اگرچه در گذشته نفرات ملی پوش قایقرانی همدان در مواد مختلف بیشتر بودند اما می‌توان با برنامه ریزی منسجم و هدفمند بازهم به این جایگاه بازگشت.

اگرچه در گذشته نفرات ملی پوش قایقرانی همدان در مواد مختلف بیشتر بوده اما می‌توان با برنامه ریزی منسجم و هدفمند بازهم به این جایگاه بازگشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اظهار داشت: همدان از استعدادهای بسیار زیادی در رشته‌های قایقرانی برخوردار است و مربیان سازنده این استان با شناسایی نخبه‌های این ورزش که شرایط جسمانی ایده آل برای این رشته را دارند، توانسته‌اند در کوتاه‌ترین مدت، این قایقرانان را از سطح مبتدی به رده حرفه‌ای ارتقا بدهند.

وی اضافه کرد:  هم اکنون در اغلب رشته‌های قایقرانی در سطح ملی و بین المللی صاحب مدال‌های رنگارنگ هستیم و این مهم نشان از توانمندی و ظرفیت بالقوه همدان در پرورش استعدادها دارد.

سیفی گفت: این افتخارات در حالی حاصل می‌شود که استان همدان محروم از دریا و دریاچه است و با این حال توانسته‌ایم با کمترین امکانات، بهترین نتایج را کسب کنیم.

وی با تاکید بر توجه ویژه دستگاه ورزش به رشته‌های مدال آور، گفت: هدفگذاری ما حضوری پرشمار و موفق در بازی‌های آسیایی و المپیک آینده است.

وی با قدردانی از اعضای هیات قایقرانی همدان، گفت: توسعه ورزش قایقرانی در مسیر حرفه‌ای و قهرمانی از سیاست‌های اصلی ورزش استان است که با کمک مجموعه هیات و مربیان توانمند به نتیجه می‌رسد.

همدان دارای ۱۲۰ قایقران در سطح حرفه‌ای است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha