۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۴۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84528055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نفرات برتر مسابقات پاراگلایدر قهرمانی کشور در رامیان معرفی شدند

گنبدکاووس- ایرنا - نفرات برتر نخستین دوره مسابقات لیگ قهرمانی "فرود دقت پاراگلایدر" شامگاه روز چهارشنبه بعد از ۲ روز رقابت فشرده در سایت پروازی رامیان استان گلستان معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، نخستین دوره مسابقات لیگ قهرمانی "فرود دقت پاراگلایدر" با حضور بیش از ۱۵۰ خلبان زن و مرد از تمام استان‌های کشور از روز سه‌شنبه در سایت پرواز "فلای‌لند" رامیان آغاز شد و با توجه به اعلام بارندگی شدید برای آخر هفته به‌جای چهار روز پبش بینی رقابتها امروز پایان یافت.

خلبانان که در سه کلاس"حرفه‌ای، بانوان و استاندارد" در این مسابقات حضور داشتند پرواز خود را از نقطه‌ای در قله کوه آغاز کردند و در یک هدف از قبل تعیین‌شده فرود آمدند.

مسوول برگزاری این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: در پایان مسابقات در کلاس حرفه‌ای "محسن منصوری" از بوشهر اول شد و "حسین عباس قلی‌زاده و حمید رضی" از مازندران به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

نصیر مهرگان ادامه داد: همچنین در کلاس بانوان "متین افضل‌نیا" از خراسان رضوی، "آذین صفاری" از کرمان و "ندا توتونچی" از تهران به ترتیب اول تا سوم  شدند.

وی افزود: در کلاس استاندارد "مجتبی تجلی‌زاده" از بوشهر، "سهیل اصلانی" از گلستان و "امیرحسین میرزاحسین" از تهران به ترتیب موفق به کسب رتبه های اول تا سوم این مسابقات شدند.

مهرگان یادآور شد: همچنین مسابقات "کوهنوردی - پرواز" به معنی کوهپیمایی با تجهیزات پروازی با حضور ۳۸ نفر برای نخستین بار در آسیا به میزبانی رامیان برگزار شد که در نهایت در بخش آقایان "آرمین جمال وطن" از خراسان رضوی، "شاهین ابراهیمی" از کردستان و "محسن منصوری" از بوشهر و در بخش بانوان "ندا توتونچی" از تهران، "افسانه حقیقی" از سمنان و "مریم سعادت" از تهران به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند. 

به گفته وی در این رشته افراد از محل فرود با استفاده از لوازم پروازی به سمت محل شروع پرواز در ارتفاع کوهپیمایی کردند و بعد از آن در هدف تعیین شده فرود آمدند و بر اساس مجموع فعالیت‌شان در هر ۲ بخش امتیاز دریافت کردند. 

همچنین همزمان با برگزاری مسابقات لیگ قهرمانی فرود دقت با پاراگلایدر، جشنواره و نمایشگاه غذاهای سنتی، بازی‌های بومی - محلی و موسیقی سنتی با استقبال بسیار خوب مردم محلی و مهمانان کشوری در روستای شش آب رامیان برگزار شد.

سایت پرواز رامیان مجهز به چمن مصنوعی با ارتفاع ۴۳۰ متر از سطح دریا، با داشتن طبیعت چشم‌نواز و امنیت کافی، تجهیزات لازم در چهار فصل سال، علاقمندان زیادی از  داخل و خارج از کشور را برای پروازهای آموزشی، انفرادی و تفریحی به سمت خود جذب می‌کند.

پرواز پاراگلایدرها از تپه‌های زیبای روستای الهادی شروع و به کناره‌های جاده رامیان - شاهرود بین روستای باقرآباد و شش‌آب ختم می‌شود.

شهرستان ۸۶ هزار نفری رامیان با ۳۶ هزار هکتار جنگل و ۲ هزار هکتار مرتع در شرق استان گلستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha