۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 1374
کد خبر: 84531603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سی و سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان برگزار می شود

اصفهان-ایرنا- دبیر اجرایی سی و سومین جشنواره تئاتر از برگزاری این رویداد هنری از ۱۸ تا ۲۱ آبان سالجاری در اصفهان خبر داد.

به گزارش ایرنا، احسان جانمی روز شنبه در نشست خبری این جشنواره در تالار هنر اصفهان افزود: کیفیت آثار جشنواره تئاتر استان نسبت به سال های قبل بهتر شده است و نمایش های برگزیده از کیفیت بالایی برخوردارند.

وی با بیان اینکه این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی ، سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری و حوزه هنری استان برگزار می شود، افزود: ۳۴ اثر برای حضور در این جشنواره اعلام امادگی کردند که ۲۸ نمایش واجد شرایط هستند.

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر اصفهان گفت: در مرحله نخست بازبینی آثار، ۹ نمایش توانستند جواز حضور برای رقابت در جشنواره تئاتر استان را کسب کنند.

جانمی با بیان اینکه در جشنواره تئاتر امسال یک بخش جنبی تخصصی نیز وجود دارد، گفت: در این بخش ۲ نمایش اجرا می شود.

وی  با بیان اینکه نمایش های جشنواره در تالار هنر و سالن سوره، مجتمع فرشچیان به روی صحنه می رود، افزود: از آثار راه یافته به بخش نهایی جشنواره یک اثر از کاشان، یک اثر از خمینی شهر و یک اثر از نجف آباد و سایر آثار از شهر اصفهان است.

وی تجلیل از خانواده ۹ شهید هنرمند و نکوداشت مرحوم استاد حسن کریمی(هسنیجه)  را از دیگر برنامه های جشنواره تئاتر امسال عنوان کرد.

جانمی تصریح کرد: در استان اصفهان ۳۵ گروه نمایشی ثبت شده وجود دارد و ۱۵ گروه دیگر نیز در حال ثبت است که بعد از استان خراسان رضوی دومین استان کشور در این بخش محسوب می‌شود.

هنر نمایش در اصفهان سابقه چندصد ساله دارد و نمایش‌های کُمدی این خطه در چهارباغ و اجراهای مشهور در تماشاخانه‌های سپاهان،  در تاریخ تئاتر طنز استان و کشور ماندگار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha