۶ اثر نمایشی از اصفهان به جشنواره تئاتر منطقه‌ای معرفی می‌شود

اصفهان - ایرنا - دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر اصفهان گفت: امسال بدلیل‌ تعدد آثارِ جشنواره تئاتر استان در بخشِ‌های صحنه‌ای و خیابانی ۶ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای معرفی می‌شود.

جواد ایزددوست روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال‌های قبل ۲ اثر نمایشی از اصفهان به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌شد و امسال به دلیل تعدد آثار جشنواره تئاتر استان، از هر بخش صحنه ای و خیابانی سه اثر معرفی شد.

وی گفت: ۱۲ اثر در بخش صحنه‌ای و ۲۰ اثر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر استان اصفهان با هم رقابت می کنند.

ایزددوست اظهار داشت: گروه های برتر این دوره به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی می شوند و هر گروهی که به جشنواره منطقه ای راه پیدا کند مورد حمایت مالی اداره ارشاد برای شرکت در جشنواره منطقه‌ای تئاتر قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان نتوانست در بخش خصوصی سرمایه‌گذار داشته باشد ولی دستگاه‌های دولتی مثل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرداری اصفهان و حوزه هنری از این جشنواره حمایت کردند.

به گفته ایزددوست اعضای بازبینی و انتخاب آثار سی پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان در بخش خیابانی را «احمد شاهین»، «منصور قربانی» و «هادی کیانی» تشکیل می دهند و در بخش صحنه ای این جشنواره‌ «مجید صدیقی»، «محسن رهنما»، «هومن حیدری»، «احسان جانعلی» و «محمد باقر آقا میرزایی» آثار را انتخاب و بازبینی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: هیات داوران این دوره جشنواره تئاتر استان اصفهان در بخش خیابانی «شهرام نوشیر» و «اسماعیل صرامی» هستند و اسامی هیات داوران در بخش صحنه ای هنوز قطعی نشده است.

به گزارش ایرنا، امروز سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان در گلستان شهدا افتتاح و اجراهای این دوره از جشنواره از فردا ۱۶ آبان به طور رسمی آغاز می شود. اختتامیه این جشنواره نیز در ۱۹ آبان خواهد بود.

اصفهان ۴۰ گروه نمایشی ثبت شده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha