۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84533693
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بابارشانی بیجار دومین نقطه سرد کشور در شبانه روز گذشته بود

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: شهر بابارشانی بیجار در شبانه روز گذشته دمای منفی ۱۰ درجه را پشت سر گذاشت که پس از روستای خیرآباد زنجان با دمای منفی ۱۱ درجه سانتی گراد، دومین نقطه سرد کشور بود.

علی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ۱۳ ایستگاه استان در شبانه روز گذشته دمای زیر صفر را گزارش کردند که پس از بابارشانی، سراب شهرک با دمای منفی هشت، دیواندره منفی هفت، سقز، دهگلان، قاملو، زرینه و هزارکانیان منفی ۶، بیجار منفی سه و قروه و مریوان منفی ۲ درجه سانتی گراد سردترین نقاط استان بودند.

وی با اشاره به اینکه سلین با دمای ۲۰ درجه گرمترین نقطه استان بود، افزود: دمای شهر سنندج مرکز کردستان نیز مابین منفی یک و ۱۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان با بیان اینکه میانگین دمای حداقل و حداکثر استان در شبانه روز گذشته به ترتیب منفی ۲ و ۱۲ درجه سانتی گراد بود، ادامه داد: دمای روزانه استان تغییرات آنچنانی ندارد اما دمای شبانه و صبحگاهی همچنان تا صبح روز سه شنبه سرد بوده و روند کاهشی دارد.

وی اضافه کرد: از روز پنج شنبه استان در دامنه فعالیت یک موج بارشی قرار می گیرد که تا روز جمعه سبب بارش‌های پراکنده می‌شود.

پناهی یادآور شد: روزهای چهارشنبه و پنج شنبه شاهد وزش باد در استان هستیم که سرعت آن در روز پنج شنبه قابل ملاحظه برآورد شده است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان در سال زراعی گذشته ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha