۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84530270
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بیجار بارانی‌ترین شهر کردستان در شبانه روز گذشته بود

سنندج - ایرنا - رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: بیجار با ۱۰.۷ میلی متر بارندگی در شبانه روز گذشته، عنوان پربارش‌ترین شهر استان را از آن خود کرد.

نشمیل احمدیانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: پس از شهر بیجار، حاجی ممدان ۶ میلی متر، بهارستان ۵.۶، هزارکانیان ۳.۵، قاملو ۳.۲، گل تپه سه، موچش ۲.۷، دهگلان ۱.۴، زرینه یک، دیواندره ۲ دهم و سنندج یک دهم میلی متر بارندگی داشتند.

وی ادامه داد: امروز از شدت فعالیت این سامانه بارشی کاسته می شود و احتمال بارش های پراکنده فقط در نواحی شرقی استان همچون شهرهای قروه، بیجار و دهگلان وجود دارد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: از امروز تا روز یکشنبه هفته آینده وزش باد در سطح استان شدید و قابل ملاحظه است که امروز در محدوده هشدار پیش بینی می شود.

وی با اشاره اینکه از روز شنبه تا اواسط هفته آینده وضعیت جوی استان پایدار است، افزود: دمای هوای استان طی چند روز آینده روند کاهشی دارد و از روز یکشنبه شرایط یخبندان بر استان حاکم خواهد شد.

احمدیانی یادآور شد: در شبانه روز گذشته قاملو با چهار درجه کمترین و سلین با ۲۵ درجه بیشترین دمای استان را داشتند و دمای شهر سنندج نیز ما بین ۱۱ و ۲۰ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان در سال زراعی گذشته ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha