آموزش فنی و حرفه‌ای راهکاری برای کاهش بیکاری در مناطق روستایی است

شهرکرد - ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی راهکاری برای کاهش بیکاری در استان و به خصوص در مناطق روستایی و عشایری است.

الله‌کرم نصیری روز شنبه در آیین افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته جوشکاری در چهارمحال و بختیاری افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید براساس آمایش سرزمین و به منظور ایجاد اشتغال پایدار، توانمندسازی همه افراد جامعه باشد.

وی گفت:هم‌اکنون بیش از ۵۰ درصد اشتغال در جهان و کشور در حوزه خدمات، ۲۵درصد صنعت و ۲۵درصد در حوزه کشاورزی است که باید توسعه آموزش‌های مهارتی در حوزه کشاورزی در استان افزایش یابد تا روستاییان و عشایری که شغل درصد بالای از آنها در حوزه کشاورزی است از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند و زمینه اشتغال پیدار برای آنها فراهم شود. 

به گفته وی، برای توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایداردرمناطق روستایی و عشایری و همچنین پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این قشر با مشکل نداشتن مهارت لازم مواجه هستیم. 
وی اظهار داشت: برای توسعه مهارت و همچنین اشتغال بحث ارزیابی و نظارت بر گروه‌های آموزشی و دوره‌های آموزشی، تهیه بانک اطلاعاتی مهارت برای طرح در سامانه تسهیلات نیاز است که تا بتوان براساس اطلاعات بانک اطلاعاتی تسهیلات به سمت و سوی آموزش‌ها سوق داده شود.

به گفته وی، رهگیری و پایش میزان اشتغال ایجاد شده برای افراد آموزش دیده و بررسی میزان اثرگذاری آموزش‌ها در ایجاد اشتغال یک ضرورت است. 

به گزارش ایرنا، نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته جوشکاری با حضور معاون وزیر تعاون و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و هنرمندان صنعت جوش کشور در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

این دوره مسابقات ملی مهارت در رشته جوشکاری با رقابت مهارت‌آموزان این رشته از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، قزوین، مرکزی، کردستان و چهارمحال و بختیاری از ۲۲ تا ۲۶ آبان‌ماه به  میزبانی شهر هفشجان برگزار خواهد شد.

شرکت‌کنندگان در بخش‌های جوشکاری آرگون، جوشکاری با قوس الکتریکی دستی، جوشکاری co۲ برروی قطعات کربن استیل، آلومینیوم و استنلس به  مدت سه روز رقابت می‌کنند.

در پایان مسابقات سه نفر برگزیده این  رقابت  ملی انتخاب و به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha