۶ هزار و ۵۰۰استاندارد آموزشی فنی و حرفه‌ای تدوین شد

شهرکرد-ایرنا-معاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به طراحی و تدوین ۶ هزار و ۵۰۰استاندارد آموزشی، گفت: توسعه مراکز آموزشگاه‌های خصوصی فنی و حرفه‌ای یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم است.

غلامحسین حسینی‌نیا روز شنبه در آیین افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته جوشکاری در چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون ۴۵ درصد از افرادی که برای دریافت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی ثبت‌نام می‌کنند را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

وی گفت:آمار بالای دانش‌آموختگان دانشگاهی برای دریافت آموزش فنی و حرفه‌ای نشان‌دهنده این است که برنامه آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها با مشکل مواجه است که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بعد از تحصیل، به فراگیری آموزش نیاز دارند.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: طرح مهارت‌آموزی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با کمک دانشگاه و پارک علم و فناوری در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دارد.

حسینی‌نیا بر نهادینه کردن فرهنگ آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی در بین دانش‌آموزان و خانواده آنها که در سن ورود به دانشگاه هستند تاکید کرد و گفت: دانشگاه تنها راه سعادت و خوشبختی دانش‌آموزان نیست و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  و مهارت‌آموزی یک امر ضروری است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:هم‌اکنون ۶۵ درصد دانش‌آموزانی که در مدرسه ثابت نام می‌کنند در شغل‌های مشغول کار هستند که این شغل‌ها هنوز به‌وجود نیامده است که این امر نشان‌دهنده سرعت بالای تحولات است.

وی بر تهیه و تدوین پیوست مهارت تاکید کرد و افزود:برای فاز جدید و حیات سازمان فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی، فعال کردن بخش خصوصی ضروری است.

حسینی‌نیا افزود: هم‌اکنون ۱۲هزار آموزشگاه آزاد در کشور فعال است که ۹۰درصد این آموزشگاه‌ها در چهار یا پنج رشته آموزشی فعالیت دارند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بر حمایت از آموزشگاه‌های آزاد با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و واگذاری مدیریت مراکز دولتی در قالب مدیریت تعاملی تاکید کرد.

حسینی‌نیا با اشاره به جایگاه شهر هفشجان چهارمحال و بختیاری در صنعت جوش ایران، افزود:شهر هفشجان به عنوان قطب جوش ایران بیش از ۲۵هزار نفر جمعیت دارد که ۶هزار نفر از جمعیت این شهر در حوزه جوش فعالیت دارند.

به گفته وی، برگزاری این مسابقات یک ظرفیت برای معرفی این شهر و صنعت جوش به عنوان صنعت مادر در کشور است.

وی به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت:این تسهیلات به دلیل نبود مهارت به‌خوبی در ایجاد اشتغال اثر گذار  نبوده است و تسهیلات بی‌نتیجه مانده است.

به گزارش ایرنا، نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته جوشکاری با حضور معاون وزیر تعاون و رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور و هنرمندان صنعت جوش کشور در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

این دوره از رقابتها  با رقابت مهارت‌آموزان این رشته، از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، قزوین، مرکزی، کردستان و چهارمحال و بختیاری از ۲۲ تا ۲۶ آبان‌ماه به  میزبانی شهر هفشجان برگزار خواهد شد.

شرکت‌کنندگان در بخش‌های جوشکاری آرگون، جوشکاری با قوس الکتریکی دستی، جوشکاری  co۲ برروی قطعات کربن استیل، آلومینیوم و استنلس به  مدت سه روز رقابت می‌کنند.

در پایان مسابقات سه نفر برگزیده این  رقابت  ملی انتخاب و به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha