نفرات برتر مسابقات ملی مهارت جوشکاری در چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

شهرکرد -ایرنا- نفرات برتر نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته جوشکاری چهارشنبه شب با حضور صنعتگران جوش کشور در شهر هفشجان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت دررشته جوشکاری امین آهنگرکانی از استان مازندران مقام اول، حسین سعیدی از استان قم مقام دوم و سید دانش موضوی ده‌موری از خوزستان و ساسان محمدی آرندان از کردستان به صورت مشترک مقام سوم را کسب کردند.

جواد گنجی از قزوین، علی صادقی از اصفهان و فاطمه فتحی هفشجانی از استان چهارمحال و بختیاری دیپلم افتخار این  دوره از مسابقات را کسب کردند.

مردمی کردن مهارت، راهبر اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم است 

مدیرکل دفتر راهبردی و اجرای آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: مردمی کردن مهارت یکی از راهبردهای اصلی ایت سازمان در دولت  سیزدهم است.

حبیب عرفان‌منش چهارشنبه شب در آیین اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت رشته جوشکاری در شهر هفشجان افزود: توسعه فرهنگ مهارت آموزی و توجه مسوولان و مردم به اهمیت سرمایه انسانی ماهر ،در راستای غلبه بر بحث بیکاری، رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم، اثرگذار است.

به گفته وی، ماموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش کارجویان فاقد مهارت برای ورود به عرصه کارآفرینی، کسب و کار، ایجاد شغل برای خود و دیگران است تا با توسعه مهارت‌های افراد شاغل ،فرصت‌های شغلی پایدار ایجاد و مشکل بیکار شدن شاغلان موجود رفع شود.

عرفان‌منش افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به تنهای قادر به دست یافتن به ماموریت اصلی خود که تربیت نیروی انسانی ماهر است، نیست و همه بخش‌ها و دستگاه‌ها، بنگاه‌های اقتصادی، دانشگاه‌ها و مسوولان و مردم باید دراین راستا فعالیت کنند.

وی به همراهی و همکاری مردم شهر هفشجان برای برگزاری این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: با همراهی استادکاران ماهر، می‌توان فعالیت و اشتغال در رشته‌های مختلف در بین جوانان توسعه داد.

وی اظهار داشت: برای توسعه همه جانبه کشور، نباید تنها گرفتن مدارک دانشگاهی تاکید داشت و باید به تربیت نیروی ماهر نیز توجه کرد تا اقتصاد کشور رونق و پیشرفت جدی در حوزه اقتصادی در کشور دست پیدا کنیم.

اردوی تیم مهارت جوشکاری در شهر هفشجان برگزار می‌شود

مدیر کل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شهر هفشجان به عنوان قطب جوش ایران نامگذاری و دبیرخانه المپیاد جوش کشور به این شهر داده شده است، گفت: اردوی تیم مهارت جوشکاری نیز در این شهر برگزار می‌شود.

فرانک کبیری افزود: مسابقات ملی مهارت در رشته جوشکاری با رقابت مهارت‌آموزان رشته جوشکاری از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، قزوین، مرکزی، کردستان و چهارمحال و بختیاری از ۲۲ تا ۲۶ آبان‌ماه به میزبانی شهر هفشجان برگزار شد که نفرات برتر به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به ظرفیت این شهر در حوزه جوشکار و حضور استادکاران ماهر، افزود: این شهر ظرفیت برگزاری مسابقات مختلف در حوزه جوش و همچنین برگزاری اردوهای مهارتی را دارد.

به گفته وی، شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در بخش‌های جوشکاری آرگون، جوشکاری با قوس الکتریکی دستی، جوشکاری co۲ برروی قطعات کربن استیل، آلومینیوم و استنلس به  مدت سه روز با هم به رقابت پرداختند.

کبیری به فعالیت بیش از ۷۰درصد جمعیت شهر هفشجان در حوزه جوش اشاره کرد و اظهار داشت:این شهر با سرمایه‌گذاری بیشتر، به کانون تربیت مربی و همچنین متخصصان صنعت جوش کشور تبدیل خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر هفشجان نیز در این آیین با اشاره به فعالیت بیش از هشت هزار نفر از جمعیت این شهر در رشته جوشکاری گفت: تاسیس یک واحد دانشگاهی در رشته تخصصی جوش برای جوانان شهر هفشجان و توسعه تجهیزات مرکز آموزش جوش و تشکیل انجمن جوشکاران شهر هفشجان از مهمترین خواسته و درخواست استادکاران این شهر است.

رجبعلی کیوانی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات استادکاران جوش با تشکیل کمپین جوش از دیگر خواسته صنعتگران این شهر است، افزود: این دوره از مسابقات ملی مهارت در رشته جوش در این شهر با کیفیت عالی برگزار شد و امید است که این شهر به عنوان مرکز المپیاد جوش کشور معرفی شود.

وی به پیگیری ساخت یک واحد تخصصی برای آموزش المپیاد جوش کشور در شهر هفشجان اشاره کرد و گفت: این شهر ظرفیت‌های لازم برای برگزاری مسابقات و دوره‌های مختلف آموزشی در رشته جوش را دارد.

به گزارش ایرنا، نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته جوشکاری به میزبانی چهار محال و بختیاری در هفشجان، قطب جوش ایران، از تاریخ  ۲۲ تا ۲۶  آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

در این آیین از پیشکسوتان صنعت جوش هفشجان، نفرات برتر و همچنین خانواده شهدای صنعت جوش شهر هفشجان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha