مجموع فوتی‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری به یک هزار و ۷۰۰ نفر رسید

شهرکرد- ایرنا-رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با فوت ۲ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته ،مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان شناسایی شد که از این تعداد ۱۷ نفر بستری شدند و ۴۸ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی، مجموع بیماران بستری در بخش‌های کرونایی مراکز درمانی استان را ۱۹۱ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان در مقایسه با اوج موج پنجم کرونا ۷۵ درصد کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: همچنین از مجموع بیماران کرونایی بستری، ۲۱ بیمار با حال عمومی وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شیرانی روند شیوع کرونا در استان را کماکان کاهشی با ثبات اعلام کرد و گفت: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و افرادی که هنوز اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند مهمترین چالش‌های وضعیت کنونی استان به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۲۳ آبان) ۲۴۵ هزار و ۳۹۳ تست تشخیص مولکولی کرونا در استان گرفته شده که بر اساس آن ابتلای ۸۵ هزار ۳۳۵ نفر به بیماری کووید ۱۹ قطعی شده است.

بر اساس رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان و فارسان در وضعیت نارنجی (پرخطر) شیوع کرونا و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن، سامان، اردل و کیار در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha