یک کارگردان: جشنواره تئاتر استان همدان موجب تکاپوی گروه‌های نمایشی شد

همدان- ایرنا- کارگردان نمایش «بی‌وقفه یاغی» با بیان اینکه سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان شور و شوق دوباره را به سالن‌های نمایش بازگردانده است، گفت: برگزاری این رویداد هنری موجب تکاپوی گروه های نمایشی استان شد.

"سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان همدان که از ۲۶ آبان آغاز شده، عصر امروز(جمعه) با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان می دهد."

«سجاد طهماسبی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به طور پیوسته در ۱۴ دوره از جشنواره تئاتر استان همدان حضور داشته‌ام که به دلیل شیوع کرونا در سال گذشته جشنواره به صورت مجازی برگزار شد و امسال  شاهد بازگشت شور و شوق سابق به جشنواره هستیم.

وی گفت: در دوره سی‌وسوم بازبینی آثار توسط هیات انتخاب و اجرای آنها در جشنواره به صورت حضوری انجام شد که باید این اتفاق و تکاپوی دوباره تئاتر را به فال نیک گرفت.

طهماسبی تصریح کرد: تصمیم‌گیری برای برگزاری حضوری جشنواره باعث شد هنرمندان دوباره به سالن‌های نمایش بازگردند و با حضور تماشاگران به اجرا بپردازند و به نوعی شاهد تولد دوباره تئاتر باشیم.

وی به خلاصه داستان نمایش «بی‌وقفه یاغی» پرداخت و گفت: این نمایش داستان زنی است که اشتباهاتش را علت مرگ برادرش می‌داند و وارد دنیای توهم می‌شود که این موضوع اتفاقاتی را در مسیر داستان رقم می‌زند که در پایان به یک ماجرای بزرگ منجر می‌شود.

این نویسنده و کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: نرگس خاک‌کار، حسین نانکلی، سجاد باقری، جواد بیات، صبا مالمیر، علیرضا رضی‌ای، امید فقیری، فاطمه تشکینی، فاطمه عبدالملکی و ابوالفضل فتحی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

طهماسبی افزود: مهدی حبیبی طراحی صحنه، محمد نیکومنش آهنگسازی، نرگس دارایی و مهدی حبیبی طراحی لباس و معصومه بابایی و نرگس دارایی دوخت لباس را در نمایش «بی‌وقفه یاغی» بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا، نمایش‌های «مرغ باغ هپروت» به نویسندگی ناصح کامگاری و کارگردانی سید مهرداد کاووسی حسینی از همدان، «بساوایی» به نویسندگی سعید حسن‌پور و کارگردانی مشترک سعید حسن‌پور و بهرام حاج علی‌اکبری از شهرستان ملایر و «کمدی مزخرفات» به نویسندگی بهروز ناصر شریعتی و کارگردانی سید امیرحسین فاطمی نوین از شهرستان همدان ، «سهراب فرزند ایران» به نویسندگی محمد باقر نباتی مقدم و کارگردانی حمید محبی از کبودرآهنگ، «گمگشته» به نویسندگی فرهاد لباسی و کارگردانی محمدرضا باباخانیان از همدان، «بی‌وقفه یاغی» به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان و «شب عید» به نویسندگی مهدی شادمانی روشن و کارگردانی مشترک سعید باغبانی نیر و محسن سپه‌دوست از همدان هفت اثر راه یافته به سی دومین دوره جشنواره تئاتر استان همدان هستند.

استان همدان دارای ۲۱ گروه نمایشی(تئاتر) ثبت شده و شناسنامه دار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha