یک کارگردان: رونق دوباره تئاتر استان همدان نیازمند حمایت جدی است

همدان- ایرنا- کارگردان تئاتر "شب عید" با بیان اینکه گروه های نمایشی در اثر کرونا دچار رکود و رخوت طولانی شده اند گفت: رونق دوباره تئاتر استان همدان نیازمند حمایت و توجه جدی است.

 "سعید باغبانی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان اتفاق خوبی برای اهالی تئاتر است که باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: نمی‌توان انتظار داشت که جشنواره به تنهایی به رونق مجدد تئاتر کمک کند و باید پس از جشنواره نیز برای ادامه این روند و اجرای حضوری نمایش‌ها تلاش شود.

باغبانی با بیان اینکه «شب عید» داستان مردی خسیس را روایت می‌کند، گفت: مرد داستان پس از مرگ خواهرش، تصمیم می‌گیرد که به همه چیز پشت کند و تنها به ثروت‌اندوزی بپردازد.

او افزود: مهدی شادمانی روشن نویسنده این نمایش است و محسن‌سپه‌دوست درکارگردانی این اثر مشارکت دارد. 

این کارگردان تئاتر به معرفی بازیگران این نمایش پرداخت و گفت: مهدی چایانی، مصطفی بیگی، فاطمه ابرار، احمد جلیلوند، علی موسوی، نگین دبیقی، منیر قاضی‌زاده، مهرسا مدیحی، عسل موسوی، مرضیه گیتی جلال، امین الله‌بیگی، سپهر غفاری، صادق قاسمی و مهدی شادمانی در این نمایش هنرنمایی می کنند و مرتضی بختیاری نیز آهنگسازی نمایش را عهده‌دار است.

نمایش «شب عید» از شهرستان همدان روز جمعه ۲۸ آبان ماه ساعت ۹ صبح در سالن اصلی مجتمع فرهنگی، سینمایی شهید آوینی به روی صحنه می رود. 

به گزارش ایرنا، سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان همدان که از دیروز آغاز شده تا ۲۸ آبان ادامه دارد.

 نمایش‌های «مرغ باغ هپروت» به نویسندگی ناصح کامگاری و کارگردانی سید مهرداد کاووسی حسینی از همدان، «بساوایی» به نویسندگی سعید حسن‌پور و کارگردانی مشترک سعید حسن‌پور و بهرام حاج علی‌اکبری از شهرستان ملایر و «کمدی مزخرفات» به نویسندگی بهروز ناصر شریعتی و کارگردانی سید امیرحسین فاطمی نوین از شهرستان همدان ، «سهراب فرزند ایران» به نویسندگی محمد باقر نباتی مقدم و کارگردانی حمید محبی از کبودرآهنگ، «گمگشته» به نویسندگی فرهاد لباسی و کارگردانی محمدرضا باباخانیان از همدان، «بی‌وقفه یاغی» به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان و «شب عید» به نویسندگی مهدی شادمانی روشن و کارگردانی مشترک سعید باغبانی نیر و محسن سپه‌دوست از همدان هفت اثر راه یافته به سی دومین دوره جشنواره تئاتر استان همدان هستند.

استان همدان دارای ۲۱ گروه نمایشی(تئاتر) ثبت شده و شناسنامه دار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha