عبدالکریم جاسم کریم روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه صنایع غذایی و نهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: برپایی نمایشگاه های تخصصی در حوزه صنایع مختلف می تواند به فروش بهتر محصولات و توسعه بازار آنها در کشورهای مختلف کمک کند لذا از این لحاظ باید تولیدکنندگان ایرانی تبلیغات پیرامون محصولات خود را در کشوری مانند عراق افزایش دهند.
وی پیشرفت صنایع بسته بندی در کالاهای مختلف بهویژه صنایع غذایی ایران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این بخش از صنعت ایران نیز نیاز به حمایت و تبلیغات بیشتری دارد تا ظرفیت های آنها شکوفا شده و بازار مناسب تری را به دست آورد.
سرکنسول عراق در مشهد با اظهار خرسندی نسبت به حضور فعالانه شرکتهای متعدد تولیدی در ۲ نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی و چاپ و بسته بندی مشهد گفت: موفقیت این نمایشگاه ها در برقراری تعاملات بیشتر با تجار داخلی و خارجی است، لذا ضرورت دارد که گروه های بیشتری از تجار عراقی به نمایشگاه دعوت می شدند تا زمینه برقرای ارتباطات بین آنان و تجار ایرانی بیشتر فراهم می شد.
به گزارش ایرنا، کشور عراق با دارا بودن هزار و ۴۵۰ کیلومتر مرز مشترک با ایران دومین شریک تجاری کشورمان محسوب شده و دولت ایران همواره به دنبال توسعه تجارت و افزایش مبادلات تجاری با این کشور بوده است، عراق بهترین بازار صادراتی دنیا را دارد و سالی ۸۰ میلیارد دلار انواع کالاها را وارد میکند و حدود ۱۲۰ میلیارد دلار هم بابت بازسازی و خدمات فنی و مهندسی هزینه مینماید.
ایران به ۱۶۰ کشور صادرات دارد که یک چهارم از کل صادرات آن یعنی ۲۲ درصد در سال گذشته به عراق صادر شده است. این میزان صادرات در سال گذشته به عراق هفت میلیارد دلار بود.
بیست و یکمین نمایشگاه صنایع غذایی و نهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی در فضایی بالغ بر ۱۰ هزار مترمربع و با حضور ۱۲۰ شرکت و واحد تولیدی داخلی و خارجی از ۲۶ تا ۲۹ آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر و پذیرای بازدیدکنندگان است.
نظر شما