۶۲ درصد جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور کامل واکسینه شده‌اند

مشهد- ایرنا- مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان شروع واکسیناسیون گروه‌های هدف تاکنون ۶۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سعید فرزین‌فر افزود: تا این لحظه در گروه سنی بالای ۱۲ سال، ۸۵ درصد دُز اول و ۶۲ درصد دُز دوم و در گروه سنی بالای ۱۸ سال ۸۵ درصد دُز اول و ۶۵ درصد دُز دوم را دریافت کردند.

وی ادامه داد: از زمان شروع واکسیناسیون گروه‌های هدف تاکنون پنج میلیون و ۹۲۱ هزار و ۱۷۸ دُز واکسن کرونا در تزریق شده است که از این تعداد سه میلیون و ۳۹۳ هزار و ۷۰۸ مورد دُز اول، ۲ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۵۶۵ مورد دُز دوم، ۲۵ هزار و ۹۰۵ مورد دُز سوم و یادآور بوده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در کنار انجام واکسیناسیون دُزهای اول و دوم گروه سنی بالای ۱۲ سال، دُزهای سوم و یادآور واکسن افراد بالای ۶۰ سال و همچنین بیماران خاص و صعب‌العلاج هم در مراکز واکسیناسیون کرونا در حال انجام است.

فرزین فر افزود: گروه سنی بالای ۶۰ سال می‌توانند چهار ماه پس از دریافت دُز دوم واکسن کرونا برای دریافت دُز سوم این واکسن و بیماران خاص و صعب‌العلاج هم می‌توانند ۶ ماه پس از دریافت دُز دوم واکسن کرونا برای دریافت دُز یادآور این واکسن به مراکز مذکور مراجعه کنند.

وی ادامه داد: با وجود اقدامات مؤثر صورت گرفته در بحث اقناع‌سازی مردم، میزان مشارکت‌ها تا حدودی افزایش داشته اما هنوز در حد ملموس نیست.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توصیه ما به مردم این است که ضمن نه گفتن به واکسن‌هراسی، هرچه سریع‌تر برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند و با همکاری شایسته‌شان با خادمان حوزه سلامت در این خصوص یاریگر کادر بهداشت و درمان در مدیریت و پیشگیری بیماری کووید ۱۹ باشند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. این دانشگاه به عنوان قطب پزشکی در شرق کشور دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی است.

طبق آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت تا کنون ۵۶ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۱۷۹ نفر دُز اول، ۴۴ میلیون و ۵۱ هزار و ۷۴۳ نفر دُز دوم و ۷۰۵ هزار و ۱۹۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۰۱ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۱۱۸ دُز رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha