۳۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال مشهد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

مشهد- ایرنا- مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان شروع واکسیناسیون گروه‌های هدف تاکنون حدود ۳۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق تحت پوشش این دانشگاه دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر محمد پهلوان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که دریافت دز سوم واکسن کرونا نقش مهمی در پیشگیری از مرگ و میرهای کرونایی دارد افزود: همچنین تا کنون بیش از ۹۶ درصد  افراد بالای ۱۸ سال دُز اول و حدود ۸۵ درصد این گروه سنی دُز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: تا کنون در گروه سنی بالای ۱۲ سال حدود ۹۶ درصد دُز اول و حدود ۸۴ درصد دُز دوم را دریافت کرده اند.

مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که در موج ششم کرونا، کودکان بیشتر از موج‌های قبلی مبتلا به این بیماری شدند گفت: تا کنون تنها کمتر از ۱۰ درصد از گروه سنی پنج تا ۱۱ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه برای دریافت واکسن کرونا اقدام کرده اند.

پهلوان با بیان این که واکسیناسیون نقش موثری در افزایش ایمنی بدن و جلوگیری از بدحالی در صورت ابتلا به کرونا دارد افزود: در حال حاضر برنامه واکسیناسیون برای تمامی گروه های سنی پنج سال به بالا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است و تمامی مراکز آماده خدمت هستند.

وی ادامه داد: تمامی واکسن‌ها از استانداردهای کافی برای گروه‌های سنی مختلف برخوردار هستند و لازم است والدین بدون دغدغه، برای حفظ سلامت فرزند خود نسبت به واکسیناسیون فرزندشان توجه داشته باشند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر چند که روند بستری بیماران، در حال کاهش است اما همچنان رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از دورهمی ها و حفظ فاصله اجتماعی مهمترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به کرونا محسوب می شود و باید عموم مردم نسبت به آن توجه داشته باشند.

پهلوان افزود: همچنین تمامی افرادی که تا کنون موفق به تکمیل واکسیناسیون خود نشده‌اند لازم است برای حفظ سلامتی خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه و نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی و افزایش دورهمی‌ها لازم است تمامی گروه‌های هدف ضمن تکمیل واکسیناسیون خود به ویژه دز سوم، همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با موج جدید کرونا رو به رو نشویم.

مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در خصوص میزان بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های خراسان رضوی با بیان این که روند بستری شدگان این بیماران نسبت به ۱۰ روز گذشته روندی کاهشی است گفت: در حال حاضر ۹۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان بستری هستند که ۲۳۷ نفر آنان بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای استان تحت درمان قرار دارند.

پهلوان افزود: ۷۱۲ نفر از این بیماران در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: تعداد بستری شدگان روزانه  کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی روز گذشته، ۲۲۱ نفر گزارش شده است.

این مسوول گفت: حدود ۷۷۲ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا نیز روزانه به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۴۰ هزار و ۴۶۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۴۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۶ هزار و ۶۳۱ تن رسیده است و چهار هزار و ۴۹ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۲۶ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۶۲ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۶۳۵دُز اول، ۵۵ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۲۰ دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۷۵۷ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در ایران به ۱۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۴۱۲ دُز رسیده است.

طبق آخرین آمار اعلام شده ۱۸۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۷۶ شهرستان در وضعیت زرد و یک شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا را در جهان دارند حذف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha