۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84549582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 جراحی اتصال مجدد ستون فقرات به لگن برای اولین بار در کردستان انجام شد

سنندج - ایرنا - متخصص جراحی مغز و اعصاب، دیسک و ستون فقرات گفت: یکی از نادرترین عمل‌های جراحی اتصال مجدد ستون فقرات به لگن ( spinopelvic fixation ) برای اولین بار در بیمارستان کوثر سنندج به صورت موفقیت‌آمیز انجام شد.

به گزارش ایرنا، دکتر شکرالله زندی با اشاره به فرایند عمل جراحی اتصال مجدد ستون فقرات به لگن برای اولین بار در استان اظهار داشت: بیمار خانمی ۴۰ ساله که در اثر رد شدن لاستیک تراکتور از روی لگن دچار شکستگی استخوان ساکروم و جداشدگی لگن شده و به دنبال آن دچار درد شدید در ناحیه لگن و عدم توانایی حرکت دادن اندام های تحتانی شده، مراجعه کرده بود.

وی افزود: در بررسی تصاویر اولیه از هم گسیختگی کامل لگن و شکستگی استخوان ساکروم و لگن مشهود بود و بیمار توانایی راه رفتن و حرکت دادن اندام های تحتانی را نداشت.

این متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات اضافه کرد: این بیمار در بیمارستان کوثر سنندج تحت عمل جراحی وسیع و سنگین وسیله گذاری مهره‌های چهارم پنجم کمری و یکم خاجی و همچنین اتصال آنها به استخوان لگن یا ایلیوم قرار گرفت.

دکتر زندی این عمل جراحی را بسیار سنگین دانست و گفت: بعد از روند جراحی همه علایم بیمار برطرف شد و در حال حاضر بعد از گذشت سه ماه از عمل، بیمار به طور کامل بهبود یافته و توانایی راه رفتن مجدد خود را به دست آورده است.

وی اضافه کرد: اتصال مجدد ستون فقرات به لگن از اعمال سنگین جراحی ستون فقرات spinopelvic fixation است که در آن استخوان های ستون فقرات به صورت مستقیم به لگن متصل می‌شوند و در تروماهای شدید ناحیه لگن و به لحاظ انحراف نیروهای وارده از تنه به ستون فقرات از روی استخوان لگن و اجازه بهبودی به استخوان‌های آن ناحیه این عمل انجام می‌شود.

این پزشک متخصص یادآور شد: در حال حاضر بیمار در سلامت کامل به سر می‌برد و جوش خوردگی استخوان ها در حال انجام است و بدون کمک راه می رود.

بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کوثر سنندج از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان در سال ۱۳۸۸ است که اسفند سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید.

این بیمارستان دارای بخش‌های اتاق عمل، بخش دیالیز، اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه، بستری، رادیولوژی، کلینیک‌های تخصصی، CSR آمفی تئاتر و بخش‌های دیالیز، ICU رادیولوژی، پزشکی هسته‌ای، داروخانه و سایر بخش‌های اداری و پشتیبانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha