۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84549982
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۶۴ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های فرهنگ و هنر کردستان اختصاص یافت

سنندج-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ۵۶۴ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های حوزه فرهنگ و هنر استان در سال جاری اختصاص پیدا کرده است. 

به گزارش ایرنا، عبیدالله رستمی روز یکشنبه در اختتامیه سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از شاخص ترین پروژه های حوزه فرهنگ و هنر استان تالار مرکزی است که این طرح طی سال های ۸۲ تا ۹۷، ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دریافت کرد و ۲۵ درصد هم پیشرفت داشت. 

وی با اشاره به اینکه در سه سال ۹۷ تا ۹۹، این پروژه ۵۲ درصد دیگر پیشرفت فیزیکی پیدا کرد، افزود: سال گذشته ۳۸۲ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه جذب شد و امسال هم ۳۶۰ میلیارد بودجه برای آن مصوب شده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مشکل پلاتوهای مریوان و سقز را مربوط به پیمانکار خواند و گفت: ۴۵ میلیارد ریال میزان بودجه استانی و شهرستانی پلاتو مریوان و ۴۰ میلیارد ریال هم میزان بودجه تکمیل پروژه پلاتو سقز است. 

رستمی با اشاره به اینکه اقدامات مربوط به خلع ید پیمانکاران این ۲ پروژه در شهرستان‌های مریوان و سقز انجام شده است، یادآور شد:  ۴۲ میلیارد ریال هم برای پروژه پلاتو شهرستان دیواندره اختصاص پیدا کرده است. 
 
وی اظهار داشت: برای بهسازی سالن قدیمی شهر بانه هم ۲۰ میلیارد ریال اعتبار  و برای دیوارکشی و محوطه سازی هنرستان هنرهای زیبا هم ۴۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

امیدواریم نگاه حمایتی به هنر در کردستان استمرار داشته باشد

دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر کردستان و رییس انجمن هنرهای نمایشی استان هم در این مراسم اظهار داشت : همواره در انجمن تلاش کردیم نماینده شایسته ای برای هنرمندان باشیم و همه توان خود برای حمایت از آنها بکار گرفتیم.

فاتح بادپروا با اشاره به اینکه بعد از اعلام فراخوان جشنواره ۲۱ اثر برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کردند، افزود: از این تعداد ۱۱ اثر توسط هیات بازبین که متشکل از حمدرضا درند، غلامرضا همتیان، فاروق حسن پور، سامان سیدابراهیمی و نیره مردی به مرحله نهایی راه یافتند. 

وی یادآور شد: این انجمن بودجه محدودی در اختیار دارد  و به همین دلیل سعی کردیم به طور عادلانه آن را در بین شهرستان های مختلف استان توزیع کنیم. 

دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر کردستان اضافه کرد: طی سه روز نمایش‌های راه یافته به مرحله نهایی این دوره از جشنواره تئاتر استان ۱۱ اجرا را در سه سالن تالار فروردین، تالار تماشا و تالار هنرستان هنرهای زیبا داشتند و مورد استقبال پرشور علاقمندان به این هنر هم قرار گرفت.

بادپروا با اشاره به اینکه گروه های نمایشی با اجراهای خود تفکر و اندیشه و شادی و شور را بین مردم ایجاد می کنند، گفت:  امیدواریم از این به بعد هم مسوولان نگاه حمایتی نسبت به همه هنرمندان در همه حوزه ها به ویژه تئاتر داشته باشند.

۵۶۴ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های فرهنگ و هنر کردستان اختصاص یافت

برگزاری جشنواره شهروند در سنندج

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که خود یکی از هنرمندان حوزه تئاتر استان است هم در این مراسم اظهار داشت: برای نخستین بار تصمیم گرفته شده جشنواره شهروند با حضور همه گروه‌های کُردزبان در سطح کشور به همت شورا و شهرداری سنندج برگزار شود.

اسعد فریدی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری  برگزاری این جشنواره گنجانده شده است، افزود: بی شک یکی از رسالت های شهرداری ها در هر کشوری حمایت از کارهای هنری است لذا شورا و شهرداری سنندج هم از این به بعد یکی از حامیان اجراهای عمومی تئاتر در سطح شهر خواهد بود.

سی و دومین دوره جشنواره استانی تئاتر کردستان از ۲۷ آبان با نمایشی تحت عنوان«ناگویا» به کارگردانی مظفر فتحی از شهرستان کامیاران کار خود را آغاز کرد و امروز یکشنبه ۳۰ آبان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha