۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۱۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84546956
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سی و دومین جشنواره تئاتر کردستان با «ناگویا» آغاز شد

سنندج - ایرنا - سی و دومین دوره جشنواره استانی تئاتر کردستان با نمایشی تحت عنوان«ناگویا» به کارگردانی مظفر فتحی از شهرستان کامیاران کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، سی و دومین دوره جشنواره استانی تئاتر کردستان عصر روز پنجشنبه با به صحنه رفتن نمایش ناگویا به نویسندگی جواد اسماعیلی و کارگردانی مظفر فتحی از شهرستان کامیاران در پلاتو هنرهستان هنرهای زیبای سنندج آغاز شد.

درون مایه و محور نمایش ناگویا مهر و محبت خواهرانه است که در آن خواهری با همه وجود خود برای التیام دردهای برادرش تلاش می کند هر چند کوشش او بیشتر از روی احساس است ولی بخوبی این حس و علاقه را به مخاطبان در دوره‌ای که ارتباطات خانوادگی در حال گمرنگ شدن است؛ منتقل می کند.

در این برهه کنونی مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه موجب ایجاد مشکلات روحی و روانی زیادی شده  و این یکی دیگر از دلایل اجرای این نمایش در جشنواره است.

 در ناگویا؛ برادری که به اختلال  دوقطبی (اختلال دوقطبی یا همان بیماری شیدایی نوعی اختلال خلقی است که باعث نوسانات شدید در خلق و خوی فرد می‌شود) مبتلا  و در بیمارستان روانی بستری است توسط خواهرش فراری داده می شود تا اینگونه در خانه از او بیشتر مراقبت شود.

سی و دومین جشنواره تئاتر کردستان با «ناگویا» آغاز شد

ناگویا روایتگر عشقی خواهرانه است 

مظفر فتحی کارگردان نمایش ناگویا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیام این نمایش را کمک و حمایت از بیماران روانی خواند و اظهار داشت: خانواده دوستی از دیگر پیام های این نمایش است که سعی کردیم بخوبی آنرا به مخاطبان انتقال دهیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از نیازهای امروز جامعه ما توجه بیشتر به خانواده و وجود مهر و محبت در آن است لذا این نمایشنامه را انتخاب کردیم.

کارگردان نمایش ناگویا با اشاره به اینکه این نمایش سه بازیگر دارد، یادآور شد: یک ماه برای آماده کردن این نمایش تمرین کردیم و هرچند زمان کمی در اختیار داشتیم ولی گروه همه تلاش خود را کردند که اثری خوب را به نمایش بگذارند.

نگین پارسا، اسعد رحمانی و محمدرضا قیسوندی بازیگران نمایش ناگویا از شهرستان کامیاران هستند و توانستند با بازی خوب خود موضوع و پیام نمایش را به مخاطبان منتقل کنند.

از دیگر نمایش هایی که در این دوره از جشنواره به روی صحنه می رود می توان به تنهایی به کارگردانی زاهد زندی از سنندج، سال خورده‌گیبه کارگردانی یاسر هاشم زاده و کاکران جباری از بیجار، کرگردن به کارگردانی افشین خدری از سنندج وطوبی به کارگردانی یونس صحرارو از قروه اشاره کرد.

پریشانی باد تا بی کرانه‌ها به کارگردانی جعفر ولدخانی از بیجار، نابی نایی به کارگردانی شعیب مکتب‌داری و قصه مردی که لب نداشت به کارگردانی زانیار اصلانی از سنندج، گاهی نویسنده به کارگردانی محمد سلیمی از دیواندره، مش غول اشتباه به کارگردانی عمران مرادی و سیاوش جدیدی از سنندج، "نیشتمان" به کارگردانی مختار محمدی از مریوان از دیگر نمایش هایی است که طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده به نمایش در می‌آید.

هیئت داوران این دوره از جشنواره متشکل از ناصح کامگاری، رفیق نصرتی و یوسف باپیری که از اساتید و هنرمندان برجسته حوزه تئاتر کشور هستند، است.

دبیر سی و دومین دوره جشنواره تئاتر کردستان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این دوره از جشنواره هر نمایش فقط در یک سانس به اجرا در می آید.

فاتح بادپروا با اشاره به اینکه این نمایش ها در سه تالار نمایشی موجود در هنرستان هنرهای زیبا و مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج اجرا می شوند، افزود: ساعت های اجرای نمایش شامل ۱۰، ۱۱:۳۰، ۱۵:۳۰، ۱۷ و ۱۹:۳۰ است.

وی اعلام کرد: ۲۵ گروه نمایشی برای شرکت در این دوره از جشنواره اعلام حضور کردند که از این تعداد ۲۱ اثر به مرحله بازبینی راه یافت و در نهایت ۱۱ اثر بعد از تایید و داوری توسط داوران بازبین به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

سی و دومین جشنواره استانی تئاتر کردستان از عصر روز پنجشنبه ۲۷ آبان آغاز و تا سی ام همین ماه ادامه دارد.

اختتامیه این دوره از جشنواره تئاتر کردستان روز یکشنبه هفته آینده ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه در تالار فروردین مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود و در این مراسم برگزیدگان جشنواره معرفی می شوند.

هم چون دوره‌های گذشته چند اثر برتر با رای هیات دواران این دوره از جشنواره به دبیرخانه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند.

سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر کردستان از یکم تا سوم دی ماه سال ۱۳۹۹ با دبیری شهردار وقت سنندج به طور مجازی و با شرکت ۹ گروه نمایشی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha