۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85236701
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر رئیس جمهور برای عرصه فرهنگ و هنر مایه خیر و برکت خواهد بود

سنندج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سفر رئیس جهمور مردمی و اعضای هیات دولت بدون شک در عرصه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری مایه خیر وبرکت خواهد بود.

علی‌اصغر دریایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور به استان کردستان،بخشی از زیرساخت‌های فرهنگی و هنری از جمله تالار مرکزی سنندج و پلاتوهای شهرهای سقز، دیواندره و مریوان و همچنین هنرستان هنرهای زیبای دخترانه شهر سنندج و کتابخانه های عمومی شهرهای سنندج، قروه و سروآباد که از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار بودند مورد عنایت و اختصاص اعتبارات قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر پلاتو شهرهای دیواندره و سقز از پیشرفت ۹۸ درصدی برخوردار است و تجهیزات تخصصی از جمله سیستم‌های نور و صوت مورد نیاز این پلاتوها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد تأمین و در حال نصب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین با اشاره به ظرفیت‌های هنرمندان نامی استان در عرصه هنرهای تجسمی، گفت: با همکاری و همراهی استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نگارخانه هنر سنندج با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جهموری در دور اول نوسازی و با بهترین شکل و تجهیزات تخصصی این عرصه راه‌اندازی و مورد توجه ویژه هنرمندان این عرصه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با اختصاص اعتبارات ویژه تملک دارایی ها تعمیر و تجهیز بسیاری از مجتمع‌های فرهنگی و هنری که دارای مشکلات بسیار زیادی بودند مجدد نوسازی و تعمیرات اساسی انجام شد.

دریایی ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌های مهم عمرانی عرصه فرهنگ و هنر علاوه بر تالار مرکزی سنندج و پلاتوهای شهرهای مریوان و بانه، ساخت مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان فاقد مجتمع مجهز است که امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان کردستان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به طرح‌های عمرانی جدیدی که برای سال جاری کلنگ زنی شده است، نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان بانه با جمعیت بیش از ۱۶۰ هزار نفر فاقد تماشاخانه متناسب برای تمرین و فعالیت‌های عرصه هنرهای نمایش بود که با همکاری و مساعدت استاندار در هفته دولت کلنگ زنی این طرح آغاز شد.

وی یادآور شد: استان هنر و فرهنگ کردستان به فرموده رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) از جایگاه ویژه ای در کشور در عرصه فرهنگ وهنر برخوردار است و بدون شک این ظرفیت های فرهنگی و هنری هنرمندان نامی استان زیرساخت های متناسب و تخصصی را می طلبد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha