۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84550573
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی به ۷۲ باب رسید

بجنورد- ایرنا- کتابخانه شهرک گلستان بجنورد با زیربنای ۴۳۰ متر مربع روز دوشنبه افتتاح شد که بدین ترتیب مجموع کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی به ۷۲ باب رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص کتابخانه عمومی شهریار واقع در گلستان شهر بجنورد مرکز استان اظهار داشت: این مرکز با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن و تملک استانی و انجمن شهرستان بجنورد با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته و تحویل شد.

مهدی آریان افزود: پروژه کتابخانه عمومی روستای قلعه خان نیز با زیربنای ۱۲۰ متر مربع توسط بنیاد علوی ساخته شده است که برای ساخت آن پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است و هم اینک برای محوطه سازی و دیوارکشی این پروژه مبلغ سه میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه تنها انشعابات این پروژه باقی مانده است گفت: نیروی مورد نیاز برای این کتابخانه عمومی نیز تامین خواهد شد و این پروژه به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی گفت: پروژه خیر ساز کتابخانه عمومی ابن سینا واقع در روستای بام با زیربنای ۱۲۰ متر مربع دارای پیشرفت فیزیکی در حدود ۹۵ درصد است.

آریان با بیان اینکه تاکنون برای این پروژه مبلغ سه میلیارد و ۸۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است افزود: جهت محوطه سازی و دیوارکشی این پروژه  مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: این پروژه نیز با تامین نیروی مرد نیاز و تجهیزات به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: علاوه بر این پروژه ها ۲ باب کتابخانه عمومی شامل کتابخانه روستاهای ارکان و گریوان در شهرستان بجنورد مرکز این استان آماده افتتاح است که با تامین نیروی مورد نیاز به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

آریان افزود: این کتابخانه ها هر کدام با زیر بنای ۱۲۰ متر مربع و در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع ایحاد شده اند که برای ساخت و تجهیز آنها ۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

در کتابخانه های عمومی خراسان شمالی بیش از ۸۶۰ هزار نسخه کتاب وجود دارد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha