۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۲۸
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 83779000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۷ هزار مترمربع به فضاهای فرهنگی خراسان شمالی افزوده می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در صورت تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبارات عمرانی سال جاری ۷ هزار و ۴۰۰ مترمربع به فضای های فرهنگی استان افزوده می شود.

حسین فرخنده روز پنجشنبه در بازدید از پروژه مجتمع فرهنگی و هنری گرمه و جاجرم با اشاره به لزوم ساخت و تکمیل پروژه‌های فرهنگی یکی از نیازهای شهرستان ها را وجود مجتمع فرهنگی هنری دانست و افزود: فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر نیازمند زیر ساخت‌های مناسب بوده تا اهالی این حوزه بتوانند به تولیدات خود بپردازند.

وی افزود: پروژه مجتمع فرهنگی و هنری جاجرم مصوب سفر ریاست جمهوری است و مبلغ ۲۵ میلیارد ریال برای این پروژه در نظر گرفته شده است که تا کنون  ۱۰ میلیارد ریال آن هزینه شده و برای تکمیل و بهره برداری نیازمند ۱۵ میلیارد ریال دیگر است.

فرخنده اظهار داشت: کل اعتبار اختصاص یافته و هزینه شده برای این پروژه ۲۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال و  اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری ۱۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه های مجتمع فرهنگی و هنری گرمه و جاجرم ابراز امیدواری کرد: با تخصیص کامل اعتبار این پروژه امسال به بهره برداری برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به پروژه های در حال ساخت مجتمع فرهنگی و هنری گرمه و جاجرم، فاروج، فاز ۲ کتابخانه مانه و سملقان و اسفراین و دو کتابخانه روستایی ارکان و گریوان، اظهار داشت: در مجموع برای  تکمیل این تعداد پروژه ۵۷ میلیارد ریال مورد نیاز است که با افتتاح آن ها تا پایان سال جاری ۷۴۰۰ متر مربع به فضاهای فرهنگی استان اضافه خواهد شد.

وی مجموع اعتبارات هزینه شده برای این ۷ پروژه را تا کنون ۳۳ میلیارد ریال اعلام کرد.

فرخنده به جلسه اخیر کمیته پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری استان نیز اشاره کرد و گفت: استاندار خراسان شمالی دستور تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مورد نیاز پروژه های مزبور در سال جاری را دادند که در صورت تحقق این امر شاهد بهره برداری پروژه ها تا پایان مرداد ماه سال جاری خواهیم بود.

استان خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha