خادمیاران رضوی در نیمه نخست امسال ۴۷ هزار ساعت مشاوره انجام دادند

مشهد- ایرنا- مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: کانون خادمیاری رضوی ۲۰ عنوان فعالیت دارد که یکی از آنها، فعالیت در عرصه مشاوره است و در این زمینه در نیمه نخست امسال ۴۷ هزار ساعت مشاوره انجام شده است.

دکتر رضا آذریان روز سه شنبه در مراسم وبیناری افتتاح همزمان ۳۰ پایگاه خدمات تخصصی مشاوره در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با بیان این که فضای کتابخانه می‌تواند بهترین مکان برای ارائه مشاوره باشد افزود: بر این اساس درصدد شدیم از طریق تعامل با کتابخانه‌ها و ایجاد پایگاه‌های مشاوره در این اماکن، خدمات خود را به‌صورت رایگان برای فراهم کردن سلامت روح و روان مردم  ارائه کنیم.

وی ادامه داد:سابقه ارائه خدمات مشاوره آستان قدس رضوی به سال‌ ۷۸ و  افتتاح مرکز مشاوره مهر باز می گردد و بخش دیگری از ارائه خدمات مشاوره در اداره پاسخگویی سوالات حرم مطهر رضوی در سال ۸۳ آغاز شد. همچنین کلینیک‌های متعددی در سطح شهر مشهد برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌درمانی زیر نظر آستان قدس رضوی فعالیت می‌کنند.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: مطالعه یکی از موثرترین روش‌ها در کاهش استرس است و طبق تحقیقات با ۶ دقیقه مطالعه ۶۸ درصد استرس کاهش می‌یابد از این رو نگاه ما به کتاب در این حیطه به عنوان یکی از راه‌های مؤثر در تأمین سلامت روان فرد است.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی هم با بیان این که کتابخانه‌ها علاوه بر محیط علمی، کارکردهای فرهنگی و اجتماعی در عرصه‌های مختلف نیز دارند گفت: فضای کتابخانه‌ها می‌تواند برای گروه‌های مختلف ایجاد ارتباط کند.
عبدالحمید طالبی افزود: کتابخانه‌ها می‌توانند نقش خود را در تعاملات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در بین گروه‌های مختلف جامعه به خوبی ایفا کنند و برپایی پایگاه‌های خدمات تخصصی مشاوره در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور رویدادی در تحقق این نقش و رسالت عظیم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی، پایگاه‌های اجتماعی برای همه اقشار جامعه محسوب می‌شوند و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌ طور جدی به سمت ارائه خدمات مورد نیاز مردم از جمله مشاوره در موضوعات مختلف خانوادگی، اجتماعی و ازدواج و دیگر موارد حرکت می‌کند تا مراجعان به کتابخانه علاوه بر مطالعه کتاب بتوانند با اعتماد به مشاوران امین مشکلات خود را طرح و رفع کنند.

حجت‌الاسلام‌ علی‌اکبر سبزیان افزود: بهره‌گیری از خادمیاران رضوی متخصص در عرصه مشاوره در این پایگاه‌ها اقدام بسیار خوبی است چراکه این افراد می‌توانند به دلیل انتساب به بارگاه حضرت رضا(ع) اعتماد مراجعان را در حل مشکلاتشان جلب کنند.

هزار و ۲۰۰ مشاور خادمیار در پایگاه‌های مشاوره مرکز مشاوره آستان قدس رضوی خدمات مشاوره تحصیلی، روابط اجتماعی و خانوادگی را  به علاقه‌مندان ارائه می‌ کنند.
آستان قدس رضوی ۵۷ کتابخانه وابسته در کشور دارد که از این تعداد ۲۲ کتابخانه در شهرستان مشهد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha