فعال اقتصادی: قطع برق به ۳۲ واحد صنعتی فارس خسارت زد

شیراز- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: قطع برق در تابستان امسال به ۳۲ واحد واحد تولیدی صنعتی این استان خسارت‌های سنگینی وارد کرد.

جمال رازقی، شنبه در جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس در شیراز افزود: وظیفه دولت تامین انرژی مورد نیاز برای بخش‌های مختلف در کشور است و طبق قانون، وزارت نیرو باید پاسخگوی خسارت وارد شده به واحدهای تولیدی و صنعتی که اتاق بازرگانی میزان آن خسارت ها را اعلام کرده، باشد.
وی ادامه داد: به دنبال پیگیری ما در زمینه خسارت واحدهای تولیدی فارس، جوابیه‌ای به اتاق بازرگانی ارسال شده که مطابق قانون نیست و همچنان موضوع را از طریق شورای گفت و گو در سطح ملی و استانی در دست پیگیری داریم.
او اظهار داشت: خاموشی‌ها و قطع برق در شیراز و دیگر نقاط استان نامنظم و بی برنامه بود و همین مساله سبب شد که خسارت‌های بسیاری به برخی واحدهای تولیدی و صنعتی استان وارد شود که در صورتی که این خسارت‌ها جبران نشود موضوع را از طریق دستگاه قضایی دنبال خواهیم کرد.
رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: قطع نامنظم و خارج از برنامه برق، صنعتگران را کلافه و بخش تولید استان را دچار اختلال کرد در حالی که طبق مصوبه شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی، شرکت برق باید جدول خاموشی‌ها را در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهد.
رازقی افزود: برخی از واحدها به ویژه در بخش صنایع غذایی و مواد لبنی نباید خاموشی داشته باشند و برخی صنایع نیز ساعت‌ها طول می کشد تا دستگاه‌ها و تجهیزات آنها به حرارت لازم برای تولید برسند، اما مسئولان بی توجه به این مسائل و بدون اطلاع قبلی خاموشی‌ها را اعمال کردند.
رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن فصل زمستان و احتمال قطعی جریان برق و گاز، انتظار است که شاهد اتخاذ رویه گذشته و قطع نامنظم و بدون اعلام قبلی چه از جانب شرکت برق و چه از جانب شرگت گاز نباشیم.
رازقی گفت: اتاق بازرگانی فارس همواره مدافع بخش تولید و صنعت استان است و به عنوان پارلمان بخش خصوصی پیگیر مشکلات بخش صنعت و تولید استان و خسارت های وارد شده به این بخش تا حصول نتیجه هستیم.
وی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان خواست که برای فصل زمستان با توجه به امکان قطع جریان برق و گاز، برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.
او گفت: در دولت جدید امیدهایی در دل مردم و بخش تولید ایجاد شده که امیدواریم شاهد بهبود شرایط و رفع مشکلات برای صنعتگران و تولید کنندگان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha