۱۱ آذر ۱۴۰۰، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84562626
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازگشت بسکتبالیست‌های همدان به آشیانه ۴۰ ساله

همدان- ایرنا- دستگاه ورزش همدان از تصمیم خود مبنی بر تغییر مدیریت سالن سرپوشیده تختی با قدمت ۴۰ ساله در رشته بسکتبال و واگذاری آن به هیات جودو کوتاه آمد و بسکتبالیست‌های همدانی از هفته آینده می‌توانند در این سالن فعالیت کنند.

به گزارش ایرنا، تیرماه امسال بود که اداره ورزش و جوانان همدان دستور به خروج هیات بسکتبال از مجموعه ورزشی تختی و انتقال به مجوعه ورزشی شهید سلیمانی را داد.

این اقدام موجی از انتقاد و اعتراض اهالی این رشته ورزشی را به دنبال داشت و حتی حاضر نشدند در این ماه‌ها به تمرین منظم بپردازند.

این سالن ورزشی که در مرکز شهر همدان واقع شده و همواره به عنوان خانه بسکتبال مطرح بوده اکنون با دستور حمید سیفی مدیرکل ورزش و جوانان استان، به هیات جودو واگذار شده است.

خانه‌ای که میعادگاه ستاره‌های سابق بسکتبال همدان بوده و ۶ تیم در رده‌های سنی مختلف نیز در این مکان فعالیت تمرینی و مسابقه‌ای داشتند.

خروج بسکتبال از سالن تختی باعث اعتراض گسترده خانواده بسکتبال همدان شد و با وجود اینکه مکانی دیگر برای تمرین و مسابقات اختصاص یافت اما آن‌ها، حاضر به پذیرش این جابجایی نشدند.

جودو نیامده رفت!

تصمیم دستگاه ورزش بر این بود که خانه بسکتبال به رشته جودو تعلق بگیرد و این اقدام عملی شد و تجهیزات جودو به این مکان انتقال یافت.

بیستم تیرماه امسال مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در اظهار نظری گفت: جابجایی خانه بسکتبال استان به دلیل وحود برخی نواقص فنی در سالن سرپوشیده تختی انجام شد.

سیفی افزود: ساختمان این سالن سرپوشیده قدمت زیادی دارد و علت تصمیم ما برای جابجایی محل ورزش بسکتبال نیز همین مساله و مشکلات فنی و زیرساختی بنا بود.

وی اضافه کرد: هدفگذاری ما برای بسکتبال راه‌اندازی آکادمی تخصصی است تا بتوانیم هم به لحاظ علمی و هم دانش ورزشی بتوانیم در این رشته به خوبی سازندگی و پرورش نخبه‌ها را شاهد باشیم.

در واقع پس از گذشت ۶ ماه دستگاه ورزش از تصمیم خود صرف نظر کرد و قرار است از هفته آینده هیات بسکتبال همدان جایگزین جودو در مجموعه ورزشی تختی شود.

بازگشت به خانه

رییس هیات بسکتبال همدان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و متقاعد شدن مدیریت دستگاه ورزش، توانستیم مجوز بازگشت به مجموعه تختی را دریافت کنیم.

«پرویر ریحانی» افزود: خانه بسکتبال تختی چندین دهه میعادگاه نخبه‌های این ورزش بوده و در این سال‌ها قهرمانان مستعد از این مکان پرورش و شکوفا شدند.

وی اضافه کرد: از هفته آینده به طور رسمی فعالیت ورزش بسکتبال در مجموعه تختی را شروع می‌کنیم و قدردان دستگاه ورزش استان نیز هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز اظهار داشت: بسکتبال همدان از هیات‌های فعال و پویای استان همدان است که جایگاه‌های خوبی در کشور دارد.

«حمید سیفی» با اشاره به فعالیت هیات‌های شهرستانی و داشتن نماینده در لیگ‌های مختلف کشور گفت: خوشبختانه هیات بسکتبال به‌ صورت متعادل در سراسر استان فعالیت می‌کند و همواره برای بهترین بودن تلاش می‌کند.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه از ورزش بسکتبال استان، یادآور شد: کمک به اعتلا و رشد هیات‌های ورزشی همواره مدنظر دستگاه ورزش استان است.

سیفی با بیان اینکه از ابتدای ورود به استان به دنبال ایجاد تحولی چشمگیر برای توسعه ورزش استان بودم، گفت: بسکتبال همدان دارای جایگاه خوبی در کشور است که باید با همکاری همه‌جانبه بتوانیم آکادمی بسکتبال استان همدان را راه‌اندازی کنیم تا علاوه بر ارتقای جایگاه ورزشی، در سطوح علمی نیز به دستاوردهای مطلوب برسیم.

وی افزود: هیات بسکتبال باید در بحث استعدادیابی نیز بیش‌ از پیش فعال شود تا بتوانیم برای آینده استان افتخارآفرینی کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha