دشمن به دنبال ایجاد شکاف قومی و فرقه‌ای در ایران است

سنندج - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمن همواره به دنبال ایجاد شکاف بین اقوام و مذاهب اسلامی است اما آگاهی و مجاهدت مردم ایران به ویژه کُردها و اهل سنت، این توطئه آنان را ناکام گذاشته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید شهریاری پیش از خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: دشمن در صدد است ملت ایران را نابود و بین اقوام و مذاهب اسلامی در کشورمان اختلاف فرقه ای، قومی، مذهبی و زبانی ایجاد کند، همان کاری که در جنگ جهانی دوم کرد.

وی اضافه کرد: در جنگ جهانی دوم ارتش انگلیس از جنوب و شوروی از شمال، ایران را سه پاره کردند، کاری که استکبار و کشورهای ظالم در حق ملت های ستمدیده انجام می‌دهد و امروز هم دشمن در ایران نقشه‌اش همین است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه پاره پاره کردن کشور سوریه از دیگر برنامه های دشمنان از جمله استکبار در چند سال اخیر بود، افزود: تمام جبهه ظلم دست به دست هم دادند به وسیله گروه‌های تکفیری، سوریه را نابود کنند که با مجاهدت نیروی مقاومت، از جمله سردار شهید قاسم سلیمانی موفق به این کار نشدند.

حجت الاسلام شهریاری هدف استکبار و رژیم صهیونیستی از ایجاد فتنه در سوریه، خلع سلاح و متوقف کردن حزب الله لبنان بود، ادامه داد: ایران اسلامی با حمایت از گروه های مقاومت در سوریه، مانع از عملی شدن نقشه های شوم دشمنان شد.

وی به حمایت از حماس و حوثی های یمن اشاره کرد و گفت: امروز استکبار توانایی کشیدن نقشه برای ایران و از جمله استان کردستان را ندارد و به ناچار به دنبال ایجاد شکاف در کشورهایی مثل عراق و یمن است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: امروز مقاومت و اقتدار ایران اسلامی فراتر از مرزهای کشور و به دریای مدیترانه رسیده است و کسی جرات تجاوز و دست درازی به مرزهای این سرزمین را ندارد.

حجت الاسلام شهریاری یادآور شد: در مجمع تقریب مذاهب اسلامی در صدد هستیم با ایجاد گفت و گوی علمایی بین شیعه و سنی به دنیا نشان دهیم طی ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در کنار هم بوده ایم و در مقابل استکبار و رژیم صهیونیستی ایستاده ایم.

وی اظهار داشت: مردم کردستان موجبات عزت و افتخار ایران اسلامی هستند و در حالیکه کُردها در کشورهایی مانند عراق و ترکیه دارای مشکلات زیادی هستند اما در ۴۰ سال گذشته، استان کردستان در ایران اسلامی مشکلی نداشته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: رشادتی که کردستانی ها در طی سال های گذشته بروز داده اند، از جنس رشادت شهیدان شیخ الاسلام و ماموستا برهان عالی و علمای بزرگی است که خون دادند اما حاضر نشدند زیر پرچم استکبار بروند و خلاف نظام اسلامی حرکت کنند.

حجت الاسلام شهریاری خطاب به مردم کردستان اظهار داشت: شما مجهاهدانی فی سبیل الله هستید که در کمال همزیستی مسالمت آمیز در برابر رژیم بعث ایستادید و در طول انقلاب اسلامی در مقابل تحریم ها مقاومت و توصیه قرآنی چنگ زدن ریسمان اهلی عملی کردید.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی روز چهارشنبه به کردستان سفر کرد. غباروبی گلزار شهدا، بازدید از دانشگاه مذاهب اسلامی و نشست با مسئولان و دانشجویان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، دیدار با خانواده شهیدان ماموستا برهان عالی و سید صلاح‌الدین حسامی و دیدار و گفت و گو با فرهیختگان علمی، فرهنگی، آموزشی و مدیران کل از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده حجت الاسلام حمید شهریاری در این سفر بوده است.
شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی و همایش طلاب، روحانیون و نخبگان حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته از برنامه‌های روز نخست سفر حجت‌الاسلام شهریاری به کردستان بود.

برنامه روز دوم سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به استان کردستان، دیدار با خانواده شهید ماموستا شیخ‌الاسلام، شرکت در شورای فرهنگی شهرستان سقز و بانه، دیدار با ماموستا خدایی امام جمعه بانه، تجلیل از خانواده شهدا و حضور در برنامه زنده سیمای استان کردستان است.

دیدار با خانواده ماموستایان مرحوم مصطفی مصطفوی، سیدحسام‌الدین مجتهدی و سید محمد حسینی، بازدید از کتابخانه امام خامنه‌ای، نشست با فرماندار، طلاب و روحانیون کامیاران، بازدید از مدرسه علوم دینی امام باقر(ع) و دیدار با طلاب و مدرسان از برنامه‌های دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سومین روز سفر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha