۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84572047
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج: دولت برای رفع گرانی و تورم همت کند

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: امروز بزرگترین دغدغه مردم کشورمان، گرانی و بالا بودن قیمت کالاها و مواد خوراکی است که می‌طلبد دولت برای رفع آن با جدیت تلاش کند.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سنندج اظهار داشت: شرایط اقتصادی امروز کشور از کرونا بسیار خطرناک‌تر است و دولت باید برای رفع نگرانی مردم و معیشت جامعه چاره‌ای بیندیشد و به وعده‌های خود مبنی بر کنترل بازار عمل کند.

وی با بیان اینکه فقرا و اقشار ضعیف جامعه در شرایط کنونی بیشترین آسیب را می‌بینند، افزود: هر روز قیمت مواد خوراکی افزایش می‌یابد و این قابل قبول نیست، لذا دولتمردان اگرچه تلاش خود را بکار گرفته‌اند اما باید همت بیشتری به خرج داده و برای کنترل این وضعیت اقدام کنند.

امام جمعه سنندج فقر و تنگدستی را بسیار خطرناک دانست و اضافه کرد: طبق فرموده پیامبر(ص)، فقر انسان را به کفر سوق می‌دهد، بنابراین امنیت معیشتی امری مهم در جامعه است و باید جدی گرفته شود و برای فراهم کردن زندگی همراه با آسایش، گام برداشت.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها به ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اشاره کرد و ادامه داد: پرستاران همواره و به ویژه در شرایط کرونایی کنونی وظیفه‌ای سنگین و خطیر برعهده دارند و باید قدردان تلاش و زحمات آنان بود.

وی پرستاری را به معنای ایثار و فداکاری در راه سلامت مردم دانست و اظهار داشت: پرستاران کسانی هستند که جان خود را به خطر می‌اندازند تا حافظ سلامت مردم باشند و این مهم امری ستودنی است.

خطیب جمعه سنندج یادآور شد: کار دولت جدید و رییس جمهور مبنی بر وارد کردن واکسن و انجام واکسیناسیون گسترده در کشور قابل تقدیر بوده، چراکه سلامت جامعه از هر چیزی مهمتر است و امیدواریم بزودی شاهد ریشه کن شدن ویروس کرونا باشیم.

ماموستا رستمی در ادامه به بحث قرض‌الحسنه و اهمیت قرض دادن در دین اسلام اشاره کرد و گفت: امیدواریم دولت تمام تلاش خود را بکار گیرد تا بانکداری اسلامی در کشور حاکم شود و شرایط بهتری برای پرداخت تسهیلات کم‌بهره به مردم فراهم شود.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شعبه استان کردستان هم پیش از خطبه‌ها به مناسبت چهاردهمین سالگرد تاسیس این بانک(در سال ۱۳۸۶) اظهار داشت: این بانک بابت پرداخت تسهیلات به افراد نیازمند سود دریافت نمی‌کند و در زمینه پرداخت وام به مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی، اشتعالزایی زنان بی سرپرست و آزادی زندانیان فعالیت دارد.

سیدحسام الدین اسعدی به وجود ۵۳۰ شعبه بانک مهر در کشور و ۱۴ شعبه در کردستان اشاره کرد و افزود: خیرین می‌توانند سپرده خود را در این بانک پس‌انداز کنند تا برای پرداخت تسهیلات به اقشار نیازمند استفاده شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمینه خرید دستگاه‌ اکسیژن ساز و لباس مخصوص کادر درمان کمک شده است، اضافه کرد: این بانک یک هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات برای اشتغالزایی به کولبران شهرستان مریوان پرداخت کرده است.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha