۱۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84563955
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج: دولتمردان برای خدمتگزاری به مردم کمر همت بسته‌اند

سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج گفت: دولتمردان برای خدمتگزاری به مردم و رفع مشکلات آنان کمر همت بسته‌اند و امیدواریم به زودی نتیجه تلاش‌های مسوولان را در جامعه ببینیم.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: نظام اسلامی و دولت سیزدهم تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا دغدغه‌های مردم را در بخش‌های مختلف به ویژه بخش اقتصاد و معیشت، برطرف کند که قابل تقدیر است‌.

وی بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف برای کمک به دولت در راستای خدمت بهتر به مردم شد و اضافه کرد: ملت ایران اسلامی به ویژه مردم کردستان، در طول انقلاب اسلامی سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند و امروز شایسته بهترین خدمات هستند.

امام جمعه سنندج از سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به کردستان به نقطه عطفی برای تقویت وحدت بین اهل سنت و تشیع نام برد و افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری به انسجام و اتحاد بین اقوام و مذاهب اسلامی نیاز داریم و باید هوشیارانه در برابر توطئه‌های دشمن بایستیم.

ماموستا رستمی مسجد را دانشگاه تربیت و معنویت توصیف کرد و ادامه داد: شرکت در نماز جمعه از واجبات است و به طور قطع با حضور قلبی در مسجد و آیین‌های دینی، در راه رستگاری و سعادت دنیوی و اخروی قدم برخواهیم داشت. 

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به اهمیت و ارزش کار و تلاش در دین اسلام اشاره کرد و گفت: بر هر انسان مسلمانی واجب است برای کسب رزق و روزی حلال تلاش کند و در کنار آن از کمک به فقرا و نیازمندان غفلت نکند.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha