۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 1462
کد خبر: 84568603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تفکیک زباله از مبدا در روستاهای بندرکیاشهر آغاز شد

رشت-ایرنا-بخشدار بندرکیاشهر گفت: با هدف کاهش تولید زباله و ساماندهی پسماند های روستایی ، طرح تفکیک زباله از مبدا در ۱۰ روستای این بخش آغاز شده است.

رحیم رضوانی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح با همکاری دهیاران ، گروه های مردمی  و اداره محیط زیست انجام  می شود افزود: در راستای اجرای این طرح ، تعداد ۵۰ نفر از همیاران محیط زیست شناسایی و برای آنان کارت شناسایی صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند روستایی در این بخش اظهار داشت: در این کارگاه  با حضور کارشناسان ، اساتید دانشگاهی ، دهیاران، همیاران محیط زیست ، آموزش های لازم  جهت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا به شرکت کنندگان ارائه شد.

به گفته وی همیاران محیط زیست شرکت کننده در این کارگاه های آموزشی ، از امروز با مراجعه به درب منازل روستایی ، اهالی را با نحوه  صحیح  تفکیک زباله از مبدا آشنا می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در روستاهای این بخش یادآور شد: بخش بندرکیاشهر با داشتن ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی دارای ۳۲ روستا بوده که از این تعداد ۸ روستا ساحلی است.

رضوانی با بیان اینکه تعداد ۵ روستای این بخش در خصوص تولید و دفع زباله در شرایط بحرانی قرار گرفته اند اظهار داشت: بطور متوسط در هر هفته حدود ۵ تن زباله در مناطق روستایی بخش بندرکیاشهر تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این طرح تفکیک زباله از مبدا در دو روستای سالکده و دشمن کرده به انجام رسیده یادآور شد: به منظور اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا کلیه زباله دان ها در روستاهای این بخش توسط دهیاران جمع آوری شده است.

بخشدار بندرکیاشهر بر نقش و مشارکت اهالی مناطق روستای این منطقه در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا تاکید و تصریح کرد: انتظار می رود مردم مناطق روستایی این بخش ، با همیاران محیط زیست که به منظور ارائه آموزش به درب منازل آنان مراجعه می کنند ، همکاری لازم را داشته باشند.

بخش بندرکیاشهر یکی از توابع شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان بوده  و با داشتن ۳۲ دهیاری مصوب دارای ۱۹ هزار نفر جمعیت روستایی است.

این بخش با داشتن جاذبه های مختلف گردشگری و تفریحی چون سواحل دریایی و رودخانه ای ، تالاب ها ، مرداب های طبیعی ، پارک های جنگلی و ساحلی ، پارک ملی بوجاق از مناطق مهم گردشگری استان گیلان به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha