۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۵۳
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84570529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت نگاه ویژه ای به موضوع پسماند استان های شمالی دارد

رشت - ایرنا- رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پسماند را مهم‌ترین بحث و چالش استان های شمالی کشور دانست و گفت: بر همین اساس دولت نگاه ویژه ای به پسماند سه استان شمالی دارد.

 مهدی جمالی‌نژاد عصر چهارشنبه در جلسه اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با استاندار گیلان در رشت اظهار داشت: برای نخستین بار است که در کشور قرارگاهی برای ساماندهی پسماند، نوسازی تجهیزات ناوگان حمل و نقل عمومی و امور شهرداری ها تشکیل می‌شود.
وی با بیان اینکه در بحث مدیریت پسماند وظایف و تکالیفی برای معاونت ها و دستگاه ها مشخص شده است، افزود: اعتبارات خوبی برای معضل پسماند اختصاص یافته به طوری که این میزان منابع طی ۲ سال اخیر برای شهرداری ها به منظور مدیریت پسماند در چهل سال اخیر بی سابقه بوده است.
جمالی‌نژاد با تاکید بر ضرورت تدوین و ارایه طرح مدیریت جامع پسماند توسط شهرداری ها و تسریع در این امر گفت: برای حل معضل پسماند شهرهای شمالی همه باید پای کار باشند.
وی اظهار امیدواری کرد، با تشکیل کارگروه پسماند تا سال آینده اقدامات خوبی در حوزه مدیریت پسماند انجام شود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه نیازمند مدیریت یکپارچه شهری هستیم، افزود: در حال حاضر در شهرها و روستاهای ما متولی مشخصی وجود ندارد و دستگاه‌های مختلف نیز با هم موازی کاری دارند و در بیشتر مواقع نیز هماهنگ نیستند.

حمید صالح جوکار اظهار داشت: گیلان بیشتر از هر چیزی درگیر نبود متولی مشخص در امور مختلف است .

وی خاطرنشان کرد: پسماند  از مهمترین مشکلات استان های شمالی از جمله گیلان است اما در وضعیت کنونی حتی تفکیک زباله تر و خشک از مبدا مناسب نیست.

جوکار متذکر شد:  اگر شهرداری توانایی انجام این کار را ندارد باید آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز  منابع پایدار برای شهرداری‌ها را به ویژه در شرایط کنونی ضروری دانست  و افزود: در حال حاضر شهرداری‌های گیلان با مشکلات مالی شدیدی مواجهند و  این امر بر نحوه و میزان ارائه خدمات توسط آن‌ها اثرگذار است.
حجت‌الاسلام صفری با بیان اینکه پیگیری موضوع زباله در گیلان ضروریست بر معرفی چندین پهنه برای دفن بهداشتی زباله و مدیریت پسماند در گیلان تاکید کرد.

گیلان با ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت از استانهای گردشگری کشور با طبیعتی زیبا و شکننده و گرفتار معضل پسماند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha