تحول در دانشگاه‌ها مطالبه اصلی رهبر معظم انقلاب است

تهران - ایرنا - رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: تحول در دانشگاه ها، مطالبه اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، به فرموده ایشان، اساتید دانشگاه فرماندهی حرکت تحولی در دانشگاه‌ها را برعهده دارند و جوانان و دانشجویان افسران جوان این عرصه محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی روز شنبه در آیین رونمایی از سرفصل‌های بازنگری شده دوره‌های معرفتی دانش‌افزایی استادان افزود: رهبر معظم انقلاب در تعبیری رفع بسیاری از مشکلات در بخش‌های مختلف و غلبه بر موانع، استفاده از ظرفیت‌های خالی و مقابله با تعرض و صدمات از سوی دشمنان را روی کار آمدن یک دولت تحول خواه می دانند.

وی با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیروهای مومن انقلابی عناصر تحول خواه در جامعه هستند، یادآور شد: معظم له در فرمایشات‌ مختلف خود در ۲ سال اخیر از جمله دیدار با دانشجویان و هیات دولت و صدور بیانیه گام دوم انقلاب موضوع تحول را مساله ای کلیدی و محوری می‌دانند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ظرفیت های جریان علمی و دانشجویی کشور بیش از آن  است که به کار گرفته شده است، برنامه دشمن و هجمه ها به این محیط را بسیار قابل تامل و جدی دانست و افزود: یکی از مسایل که در سال های اخیر اتفاق افتاده است مربوط به حوزه نخبگان کشور است.
حجت الاسلام رستمی به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تشویق نخبگان برای خروج از کشور توسط عده ای عملی خائنانه محسوب می شود، افزود: بیشتر منظور ایشان برخی محیط ها و جریان ها در کشور است که استاد و دانشجو را به بن بست بکشانند.

وی درمورد طرح همسان سازی اساتید دانشگاه ها هم گفت: در بخش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها من خود از مخالفان طرح همسان سازی بودم اما با تعیین سقف و محدود کردن تشویق ها و جبران زحمات استادان در دانشگاه ها به این شکل نیز مخالفم هستم و معتقدم شکل مناسب مواجهه با اساتید نیازمند تجدیدنظر است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بخش دیگری از سخنان خود درمورد برگزاری دوره های معرفتی دانش افزایی استادان اظهار داشت: تاکنون ۱۳۰ هزار استاد در بیش از پنج هزار کارگاه معرفت افزایی شرکت کرده اند.

حجت الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ با وجود برخی محدودیت های کرونایی  بیش از ۱۰ هزار استاد در ۵۱۰ جلسه دانش افزایی شرکت کردند، ارزیابی های انجام شده در این خصوص حاکی از کیفیت و ارزشمند بودن برگزاری این کارگاه ها است.
وی با یادآوری اینکه سرفصل های دروس معارف بعد از دو دهه بازنگری شده است، افزود: باوجود تلاش های انجام شده، مواجهه دقیقی در حوزه حمایتی و صیانتی نسبت به اهمیت استادان شکل نگرفته است.

آیین رونمایی از سرفصل های بازنگری شده دوره های معرفتی دانش افزایی استادان در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با حضور معاونان فرهنگی وزارتخانه های علوم،تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از اعضای شورای بازنگری و شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مسوولان ستاد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha