بابک رضی منش روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان اسکو اظهار کرد: از هشت کیلومتر طول کمربندی ایلخچی ۶ کیلومتر آن اجرا شده و تنها ۲ کیلومتر باقی مانده که به علت عدم تخصیص اعتبار به حالت راکد درآمده است.
فرماندار شهرستان اسکو همچنین از افزایش ۷۵ درصدی تلفات درون و برون شهری این شهرستان نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: این در حالی است که نقاط حادثه خیز و خطرساز شهرستان شناسایی و احصا شده ولی ۸۰ درصد مصوبات شورای ترافیک اجرایی نشده است.
وی بیشترین تصادفات رانندگی این شهرستان را در محور جزیره اسلامی اعلام کرد و افزود: عامل قیرزدگی در طول مسیر۳۳ کیلومتری جزیره اسلامی منجر به افزایش تصادفات مکرر می شود که لازم است اداره راه و شهرسازی نسبت به آسفالت و روکش این مسیر خطرناک اقدام کند تا به افزایش ایمنی راه منجر شود.
رضی منش همچنین ایجاد ناوگان حمل و نقل در محورآزادراه تبریز - سهند را جزو خواسته ها و مطالبات اصلی مردم اسکو و سهند برشمرد و گفت: مقرر شده است ۲۰ دستگاه خودرو تاکسی ون برای جابجایی مسافر بین شهرهای سهند و تبریز به کار گرفته شود تا مشکل تردد شهروندان این شهر مرتفع شود.
کار مطالعاتی احداث کمربندی ایلخچی در سال ۱۳۸۰ انجام و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است، تاکنون بیش از ۲۱ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
شهر ایلخچی آذربایجان شرقی با جمعیت بیش از ۳۲ هزار نفر در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کلانشهر تبریز واقع شده و بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین روزانه پس از تحمل ترافیک چند کیلومتری در این شهر، از تبریز به ارومیه و بالعکس میروند و از این شهر عبور میکنند.
کارشناسان می گویند تکمیل کمربندی ایلخچی می تواند علاوه بر تسهیل تردد در این شهر از مصرف بی مورد سالانه هزاران لیتر بنزین و گازوییل صرفه جویی و از آلودگی هوا در این مسیر به دلیل تراکم و ترافیک شدید خودرویی جلوگیری کند.
نظر شما